Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herman Miller neemt meerderheidsbelang in Deens interieurlabel

Herman Miller, een van de grote Amerikaanse kantoor- en meubelfabrikant kondigt een verdere 34 procent belang aan in het Deense interieurlabel Hay. Nadat een participatie van 33% al in 2018 was voltooid, zal Herman Miller na de transactie een meerderheidsbelang van 67% in Hay hebben. De mede-oprichter en creatief directeur van Hay, Mette Hay, bezit de resterende 33% van het aandelenkapitaal van Hay. De transactie zal naar verwachting op 2 december 2019 worden afgerond, meldt Moebelmarkt.

"Door onze grotere betrokkenheid bij Hay kunnen we onze aanwezigheid op de retail- en contractmarkt uitbreiden en tegelijkertijd een jongere, meer stedelijke klantenkring aanspreken", aldus Anderman Owen, president en CEO van Herman Miller. "Met zijn ontwerpgedreven aanpak is Hay de perfecte aanvulling op de merkenfamilie van de Herman Miller Group."

Hay werd in 2002 in Kopenhagen opgericht door Troels Holch Povlsen en Rolf en Mette Hay. Tegenwoordig wordt Hay beschouwd als een van de toonaangevende merken in designgeoriƫnteerde woninginrichting in Europa en Aziƫ, met een portfolio van kwaliteitsmeubels en accessoires.

Publicatiedatum: