Marketing & PR director Gitty Gommers van Aspecta B.V.:

"We willen modern en trendsettend zijn"

Het is nog maar vijf jaar geleden dat Aspecta B.V. haar opwachting maakte in vloerenland. In het eerste lustrum heeft het bedrijf, dat eigentijdse, luxe vloeren van vinyl voor het interieur maakt, naam gemaakt onder architecten en projectontwikkelaars. "Die zijn vaak op zoek naar unieke designs die je nergens terug ziet", vertelt Gitty Gommers. Zij is marketing & pr director Europa, Rusland en West-Afrika. Bij Aspecta Flooring ben je voor iets aparts op het juiste adres. Inmiddels weten ook retailers de vloerenspecialist, die kantoor houdt in Oud-Gastel, te vinden. Voor winkeliers werd zelfs een speciale basiscollectie ontwikkeld, Elemental by Aspecta die zeer succesvol door de markt wordt ontvangen.

Woordvoerster Gitty Gommers, marketing & pr director van Aspecta.

De Amerikaanse vloerenfabrikant heeft onder meer twee fabrieken in China en in Nederland een magazijn in Beringen (bij Venlo). "Van elke collectie hebben we een minimale voorraad." Verder heeft Aspecta kantoren in Nederland, Amerika en Australië.
De directeur Marcel Kies heeft in meer dan 30 jaar tijd zijn sporen verdiend bij een groot vloerenbedrijf en beschikt mede daardoor over ruime ervaring. Aspecta brengt anno 2019 een uitgebreide range aan producten van uitzonderlijke kwaliteit. "We zitten in het premium segment", geeft Gitty aan. 

Collecties
De collecties die Aspecta heeft bedacht zijn mede door ontwikkeling van eigen decoren en afwerking uniek te noemen. Zo bestaat de Aspecta dryback collectie uit Aspecta One, Aspecta Five en Elemental by Aspecta. De laatste ontwikkeling op het gebied van LVT vloeren is de Isocore serie, een zeer stabiele kunststofdrager met een geïntegreerde ondervloer en een LVT toplaag. Volgens deskundigen de ideale combinatie om eenvoudig een LVT vloer toe te passen in moeilijke situaties. Deze Isocore collectie bestaat uit: Aspecta Ten, Elemental by Aspecta Isocore en Elemental by Aspecta Rigid Core. Veel decoren zijn register embossed, wat inhoud dat tekening en structuur in de plank gelijk lopen, voor een levensecht effect. Alle LVT producten zijn Phtalaten-vrij en beschikken buiten de genoemde toplaag over een PU afwerking met ingestrooide keramische deeltjes, de zogenaamde DuraspectTM coating.

Top 3
Aspecta behoort wereldwijd tot de top 3 van grootste bedrijven die actief zijn in vinylvloeren. Gitty werkt zelf ruim een jaar voor het bedrijf. Dat zou je niet zeggen, want de kennis die ze etaleert doet vermoeden dat ze er al vele jaren werkt. "Ik heb de nodige affiniteit met interieur en styling", geeft ze aan.
In de beginperiode ging men met de collectie Aspecta Five de markt op. Een 64 producten tellende assortiment. Het design, de kleuren en de textuur van deze collectie tegels en planken zijn prachtig. Met 45 planken met houtnerf en 19 stenen- en metselwerktegels, biedt dit assortiment alles van metaal en effen kleuren tot hout- en steenafbeeldingen en dat allemaal voorzien van de meest authentieke texturen.

Elemental by Aspecta Isocore, een Isocore gedragen click product, dikte 8mm, met een toplaag van 0,55 mm en een Ultra-Fresh behandelde onderlaag.

Daarna werd de Ten - het paradepaardje van Aspecta - ontwikkeld met als basis de zogeheten Isocore Technology. "Isocore wordt gemaakt met een geëxtrudeerde vinylconstructie met gesloten cellen waardoor het sterk en stijf is maar toch ongelooflijk licht. Hierdoor is Aspecta Ten uiterst duurzaam, gemakkelijk te installeren en 100% waterbestendig. Tevens ideaal voor doorleggen in de badkamer", weet Gitty.

Groothandel Viehoff
In Nederland worden de vloeren van Aspecta door Viehoff gedistribueerd, een groothandel voor de woninginrichting, projectinrichting en de parketteur. De Duitse markt is leidend. "Zo is Domotex voor ons dé vloerenbeurs; daar tonen we de nieuwste collecties. Eigenlijk gaat dat op voor alle Europese vloerenbedrijven. Wij hebben daar zelf een twee verdiepingen tellende stand met een vloeroppervlakte van 380 m2."

"Jezelf op de kaart zetten, daar gaat het om. 2019 staat in het teken van het verder stroomlijnen van de collecties. Ik was vorige week op de vt wonen&design beurs, bij collega's langs en dan blijkt iedereen de naam Aspecta te kennen, dit is de effort van de afgelopen jaren. Nu is de volgende stap om meer zichtbaar te worden bij retailers", geeft Gitty aan. "In de wereld van vloeren is veel verkrijgbaar. Het gebeurt nogal eens dat appels met peren worden vergeleken. Prijs is altijd een element waar inkopers gevoelig voor zijn. Maar service en kwaliteit worden steeds vaker meegenomen in de afweging om zaken met je te doen."

Trendsetter
Aspecta geldt als trendsetter. "Nieuwe collecties moeten wereldwijd in de smaak vallen. Van de 200 nieuwe decoren die we ontwikkelen komen er bijvoorbeeld uiteindelijk 'slechts' 34 op de markt. Waarvan je dan hoopt dat die trendsettend worden. De vinylmarkt is in ieder geval in opkomst. De consument ontdekt nu ook het comfort, gemak en gebruik. Europa gaat voor lichte, frisse kleuren. En brede planken met mooie structuren zoals visgraat. Zoals vroeger het laminaat in opkomst was, is dat nu het vinyl, dat ook tegen water bestendig is. Als Aspecta blijven we continu doorontwikkelen. Elk jaar brengen we nieuwe collecties. Wat de trend wordt, ontwikkelen wij. Ik hoop dat we over pakweg tien jaar een gevestigde orde zijn in vloerenland. We willen te allen tijde modern en trendsettend zijn, meegaan in de vraag van de markt", besluit Gitty.

Meer informatie:
Aspecta BV
Argon 37a
4751 XC Oud Gastel
+31 (0) 88 1662500
www.aspectaflooring.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven