Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog van Indra Stas, oprichtster Stas Home Déco:

Het perfecte winterholletje

Indra Stas (41) is sinds 2016 oprichter van Stas Home Déco, het Home & Lifestyle sales agency in de Benelux voor 10 merken en woont als Belgische in Nederland. Ze schrijft over wat haar opvalt in het interieurnieuws of wat ze meemaakt als jonge ondernemer in de interieurwereld.



Terwijl onze hoop op nog wat mooie nazomerdagen stilaan wegebt, maken we ons op interieurgebied weer klaar voor het najaar. Het is oktober woonmaand! Jaarlijks een hoogtij periode voor de woonondernemer en dus ook voor ons. De winkels laden volop nieuw assortiment in om de consument straks zoveel mogelijk te triggeren tot kopen. 

Winterholletje
Al jaren zetten we oktober voorop als woonmaand, maar waarom eigenlijk? Oktober is de eerste maand na de zomer en dus richten we ons leven weer meer op binnen dan buiten. Want of we nu een prachtige nazomer hebben of niet, die regenachtige herfstdagen sluipen er weer meer tussen. De kaarsjes en de haard gaan weer aan, tijd voor gezelligheid. De consument neemt tijd om eens goed naar zijn interieur te kijken en de wensen voor vernieuwing komen boven. Gaat het dit jaar lukken met wat nieuwe accessoires als een kussen of een plaid of wordt het een grotere aanpak met een nieuw kleurtje aan de muur en bijpassende gordijnen? Gelukkig krijgt de consument in de winkels nu volop ideeën en advies aangereikt om het ideale winterholletje te creëren. 

Nieuw, nieuwer, nieuwst
In de maanden augustus en september hebben alle woonmerken hun nieuwe wintercollectie getoond. De winkels kunnen hun assortiment weer aanvullen met de nieuwste trends in kleuren, materialen en vormgeving. Het is ook het moment voor winkels om de vernieuwing in merken op te zoeken. Winkels zullen altijd met hun grote basismerken werken, maar daarrond is er nood aan beweging. Prikkelingen met de nieuwste items. De vaste klant moet ook een gevoel van vernieuwing krijgen wat los staat van de laatste trends bij de vaste merken. Dankzij het creëren van beweging kan een woonwinkel een stukje neuromarketing inzetten, zonder daarvoor een vakspecialist te moeten inschakelen. 

Verbind in de koude maanden
Advies is een heel belangrijk onderdeel geworden van ons werk als woonondernemer. Niet elke klant kan van alle inspiratie in de winkel het perfecte interieur realiseren. Een cursus interieuradvies kan het team in de winkel helpen om die klant net een stap verder te helpen en bij jou de perfecte winterdecoratie te shoppen voor haar interieur. Dat hoeft niet altijd in de vaste vorm van interieuradvies te zijn, ook mondelinge tips kunnen mensen al enorm helpen en aan jouw winkel verbinden voor de toekomst.