Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Italiaanse meubelfabrikant Natuzzi opent Augmented Store:

'Eind 2020 moet de klant in alle woonwinkels Virtual Reality kunnen shoppen'

De Italiaanse meubelfabrikant Natuzzi heeft een Augmented Store geopend om klanten een VR(*)-ervaring te bieden. Met behulp van een zogeheten Microsoft HoloLens 2-headset kunnen mensen digitaal de interactie met hun eigen woonkamer aangaan, door virtueel meubels te verplaatsen en patronen en kleuren te veranderen.

"Het geeft klanten een gevoel van plaats en stemming dat bijna zo echt is als je fysiek meubels etaleert", vertelt creatief directeur Pasquale Junior Natuzzi aan de redactie van Dezeen. "Deze ervaring helpt ze een emotionele band met hun keuzes te creƫren."

De eerste Augmented Store maakt deel uit van de showroom van de meubelproducent in New York City (Madison Avenue). Eind 2020 wil Natuzzi deze VR-service wereldwijd in al zijn vestigingen aanbieden.

(*) Virtual Reality (VR) is een computertechniek waarbij het lijkt alsof je in een andere werkelijkheid bent. Doordat je ogen elk een eigen beeld zien, dat licht van elkaar verschilt, zie je diepte in de virtuele omgeving. Met andere woorden: je kijkt dan in 3D. 

Bron: www.customerfirst.nl

Publicatiedatum: