FNG NV heeft Ellos Group Holding AB overgenomen. Laatst genoemde is een e-commerce marktleider in mode en interieur in Scandinavië. De koopprijs bedraagt 229 miljoen euro.
Ellos Group heeft ongeveer 1,7 miljoen actieve klanten, waarin vooral vrouwen tussen 30-60 jaar, de kern van het klantenbestand van Ellos, sterk vertegenwoordigd zijn. Ellos Group biedt een mix aan van eigen en externe merken via online winkels en op externe platforms.
“Ellos Group is marktleider in Scandinavië en biedt een zeer aantrekkelijke mix aan van mode en interieur- en decoratieartikelen, met een sterke positionering van haar eigen merken. In combinatie met haar krachtig platform voor financiële diensten, is dit een ideale aanwinst voor FNG. Wij zien deze transactie als een volgende mijlpaal in het groeiverhaal van FNG", ldus Dieter Penninckx, oprichter en CEO van FNG.
“Samen met Nordic Capital hebben we de laatste jaren belangrijke investeringen gedaan om de Ellos Group te versterken, met een focus op de ontwikkeling van het interieuraanbod in Ellos, Jotex en onze nieuwe onlinewinkel Homeroom. We hebben nu een uitstekende positie om verdere groei te stimuleren met een belangrijk Scandinavisch e-platform met een uniek aanbod van mode en interieurdecoratie. Uitbreiding binnen Europa is een logische volgende stap voor Ellos Group, die in een stroomversnelling wordt gebracht met FNG als nieuwe eigenaar. Met haar uitgebreide kennis in de Europese mode-industrie, kan FNG nieuwe inzichten en strategische ondersteuning bieden in de volgende fasen van onze ontwikkeling", aldus Hans Ohlsson, CEO van Ellos Group.
FNG Group werd in 2003 opgericht door drie jonge Belgische ingenieurs: Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke. Alle drie met een klare kijk en sterke visie in een voor hen, op het eerste zicht, atypische markt.
Meer informatie: www.fng.eu