Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het is nu tijd om door te dringen in Nederland, Duitsland en de UK"

House Raccoon staat na het veroveren van de thuismarkt in België op een kruispunt

"Het kantoorwerk werd ons na een tijdje te monotoon en we besloten om ons leven helemaal om te gooien, om er weer passie aan toe te voegen. Het resultaat is House Raccoon, een interieurmerk dat de connectie tussen mensen en de natuur wil waarmaken", vertelt Anneleen Durnez. Zij richtte House Raccoon samen met Nathan Noëth op in 2017. Anneleen studeerde farmacie en werkte een tijdje als onderzoekster bij de non profit European Organisation and  Treatment of Cancer. Nathan studeerde af als handelsingenieur en werkte als IT consultant voor enkele grote Belgische bedrijven. 


Nathan Noëth en Anneleen Durnez.

Bij gebrek aan kapitaal of kennis starten ze in hun eigen keuken in een appartement in Brussel en leerden ze ondertussen bij over alle aspecten van ontwerpen: van CAD-programma’s over 3D printen tot het creëren van mallen en afwerken van de eindproducten.Inmiddels produceren ze hun producten nu in het atelier in samenwerking met sociale werkplaats Mivas in België.


Alles begint met het maken van mallen. 

Meesurfend op de Urban Jungle trend ontwerpen Nathan en Anneleen onder andere accessoires voor kamerplanten. "Niet de massa geproduceerde terracotta/keramieken pot uit Azië maar echte handgemaakte stukken bestaande uit het high-end materiaal Jesmonite. Elk product gaat door een heel proces van ambachtelijk vakmanschap dat bijdraagt aan het karakter van ons merk", vervolgt Nathan.  


Handgemaakte betonnen potten. 

Naast het product zelf, wil House Raccoon ook bijdragen aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het motto 'Coming Home To Nature' benadrukt niet alleen het centrale thema natuur maar ook het feit dat het merk per verkocht product één boom plant in samenwerking met de Belgische organisatie Bos+.
House Raccoon’s sociale doel is verbonden met het feit dat alle producten 100% gemaakt worden in een Belgische sociale werkplaats. "Onze doelstelling is om betekenisvol werk te creëren voor mensen die niet altijd alle kansen kregen in de wereld en hen op deze manier weer trots te maken op hun job."


De handgemaakte, herbruikbare geurverspreider die ook als bloemenvaas dienst kan doen.

"Als merk staat House Raccoon nu op een kruispunt. Na het veroveren van de thuismarkt in België is het nu tijd om door te dringen in Nederland, Duitsland en de UK. Ook het productassortiment zal dit jaar uitgebreid worden en last but not least zijn de eerste planningen begonnen voor het openen van een eerste eigen flagshipstore in Antwerpen met showroom voor professionals. Ons doel is de absolute nummer één te worden in het ontwerpen, produceren en verkopen van uitzonderlijke accessoires voor de Urban Jungle scene", besluit Anneleen.

Meer informatie:
House Raccoon
Moederhoefstraat 244
2547 Lint
info@houseraccoon.com
www.houseraccoon.com