30 tot 40% van de Belgen oriënteert zich eerst online voordat ze meubelen aanschaft

Uit de WES-Consumeter blijkt dat 38,8% van de volwassen Belgen eerst online prijzen opzoekt voordat hij of zij producten gaat kopen in de winkel. Dit is nog meer het geval bij jong volwassenen tot 44 jaar (41,5% tot 46,2%) of bij gezinnen met kleine kinderen (50,5%).

Het al dan niet opzoeken van deze prijzen voordat men producten koopt in de winkel hangt af van het type product. Bijna twee derde van de volwassen Belgen die op voorhand prijzen online raadpleegt doet dit bij de aankoop van multimedia en elektro (64.9%). Dit gebeurt eveneens frequent voor kleding (60.7%) of schoenen (51.6%). Voor doe-het-zelf artikelen of meubelen/decoratie bedraagt dit aandeel 30 tot 40%.

 

21.7% van de volwassen Belgen zoekt (heel) vaak online prijzen op bij verschillende aanbieders wanneer ze in de winkel staan. 31.8% doet dit soms. Deze aandelen liggen opnieuw hoger bij volwassenen tot 44 jaar en bij gezinnen met jonge kinderen.
In het algemeen zoeken volwassen Belgen hoofdzakelijk prijzen op via smartphone (52.5%) of desktop computer (50.2%). De papieren folders van de aanbieders en de tablet zijn goed voor respectievelijk 24.4% en 21.6%.

Bron: www.wes.be


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven