Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onlinereis consument verbeteren voordat hij een product koopt

'Kom eerst nog even proefzitten in de winkel en plaats dan pas je onlinebestelling'

Meubelketen Leen Bakker werkt aan een verbeterde integratie tussen webshop en winkel. Onderdeel daarvan is de optie om online een afspraak in te plannen en daarna in de winkel een 'proefzit' te maken. Dat vertelt head of omnichannel Noël Manning in een interview dat gepubliceerd is in het decembernummer Twinkle.

Volgens Manning maken klanten binnen hun online oriëntatie graag gebruik van een configurator, waarmee ze hun voorkeuren kunnen aangeven. "Je wilt een bepaalde bank, maar dan de driezits met een hoekstuk links en graag in leer. Al die keuzes kun je bij ons in een soort proeftuin maken. Daarna kun je hem online bestellen, maar je kunt ook naar een winkel gaan om hem alvast uit te proberen en met een verkoper praten die er wat meer over weet", laat Noël Manning aan Twinkle weten.

Sfeerfoto Leen Bakker.

Door online een afspraak in te plannen, worden de voorkeuren die de consument middels de configurator opgeeft, meegenomen naar de winkel. De winkelmedewerker weet dan bij aankomst van de klant al wat deze wil en kan hem dus ook beter helpen. Volgens Leen Bakker dé manier om de online klant mee te nemen naar de winkel. "Als je bij je online configuratie – net als met een auto een proefrit – een proefzit in kunt plannen, dan houdt het proces niet op en gaat de online reis in de winkel verder. Dat hele traject zijn we nu in kaart aan het brengen en kunnen we volgend jaar toevoegen aan de customer journey."

Bron: www.twinklemagazine.nl