Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Samenwerking met andere merken legt interieurmerk geen windeieren

HAY kiest designers uit op buikgevoel

Interieurmerk HAY zoekt steeds meer de samenwerking op met andere merken. Eerst met Ikea en COS, nu ook met Sonos. "Door met merken uit andere industrieën samen te werken, hebben we veel bijgeleerd over hoe andere bedrijven nieuwe ideeën binnenbrengen in hun designteam." 
Dat zegt Mette Hay, de vrouw die samen met haar man Rolf één van de toegankelijkste designmerken op de markt uit de grond stampte, zoals journalist Stijn De Wandeleer terecht schrijft in een artikel voor magazine Trends Style.

Mette Hay (rechts) met haar man Rolf. FOTO SONOS

Volgens Mette Hay bereik je door de koppen bijeen te steken met een ander merk ook een nieuwe doelgroep. "Dat maakt het mogelijk om het verhaal en de producten van HAY te delen met een nieuwe groep mensen", zegt ze tegen chef Trends Style De Wandeleer.
Mette raakt geïnspireerd door de mensen áchter het merk. "Het proces rond die samenwerking helpt ons om te blijven innoveren en stuwt ons bedrijf vooruit." 

De designers die ze uitkiest om mee samen te werken, doet ze "echt op buikgevoel. We zijn niet geïnteresseerd in waar onze designers vandaan komen, we zijn geboeid door wat ze maken. Er zijn in het leven heel wat dingen waarover ik me onzeker voel, maar wanneer er knopen doorgehakt moeten worden voor HAY, ben ik ongelofelijk zeker van mijn stuk. Ik weet exáct wat ik wil."

Het volledige interview is te lezen op de site van Trends Style:
www.trends.knack.be


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven