Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

35 procent potentiële kopers heeft moeite met vinden juiste meubels

De samenleving in Duitsland is aan het veranderen en de meubelmarkt moet daarop reageren. Dit wordt bevestigd door de studie Wonen in Duitsland, die werd uitgevoerd in opdracht van de Duitse Vereniging voor Meubelindustrie en deze week gepresenteerd werd door prof. dr. med. Renate Köcher, directeur van het Allensbach Institute for Demoscopy. Het aandeel eenpersoonshuishoudens groeit gestaag en het aandeel oudere eindgebruikers neemt eveneens toe. Bovendien veranderen de behoeften en smaken van consumenten. Hun informatie- en koopgedrag is bijzonder dynamisch. 

FOTO MOEBELINDUSTRIE.DE

Design, vakmanschap, gemak en functionaliteit spelen allemaal een rol bij de selectie van meubels, terwijl de prijs veel minder invloed heeft dan een paar jaar geleden. Ook het land van herkomst en merken zijn momenteel van beperkt belang - en dit ondanks het feit dat 77 procent ervan overtuigd is dat er grote verschillen zijn in de kwaliteit van meubels. In tegenstelling tot in veel buitenlandse markten worden het label Made in Germany noch merken van de Duitse meubelmarkt als kwaliteitsindicator gezien. Tweederde besteedt nauwelijks aandacht aan merken in hun meubelaankopen. Labels spelen eerder een rol bij de aankoop van keukens, stoelen en bedden. 

46 procent van de bevolking heeft de afgelopen een tot twee jaar meubels gekocht. Slechts iets minder dan de helft van de mensen die in de nabije toekomst meubels willen kopen, vindt het zoeken en selecteren gemakkelijk, terwijl 35 procent klaagt dat het moeilijk is om te vinden waarnaar ze op zoek zijn, ondanks de toename in informatiemogelijkheden. Over het algemeen blijven winkels de belangrijkste bron van informatie en inspiratie in de meubelhandel. Dit wordt bevestigd door 77 procent van de respondenten. Dit geldt ook voor de jongere generatie, waarbij het internet en de uitwisseling met vrienden en kennissen slechts een bovengemiddelde rol speelt.

De discussie die tijdens de bijeenkomst volgde op de presentatie maakte duidelijk dat de Duitse meubelindustrie, samen met conferentiecentrum Koelnmesse, veel uitgangspunten ziet voor het stimuleren van de verkoop in de industrie. "Als het gaat om de presentatie van producten aan de markt, branding, of zelfs het label Made in Germany zullen de industrie en de handel een gezamenlijke werkwijze ontwikkelen", zegt algemeen directeur van VDM, Jan Kurth. Tegen de achtergrond van de kleiner wordende Duitse meubelmarkt is deze samenwerking ook relevant voor de export.

https://www.moebelfertigung.com/news/24882 

Publicatiedatum: