Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Inmiddels actief in 16 Europsese landen

Consentino versterkt haar positie

De Cosentino Group, een wereldwijd Spaans familiebedrijf dat hoogwaardige innovatieve oppervlakken voor onder andere keukens en badkamers produceert en distribueert voor de wereld van design en architectuur, heeft in Polen haar eerste Center geopend om de markt rechtstreeks te kunnen bedienen en de service in dat land te vergroten. Hiermee wordt de aanwezigheid in Europa van Cosentino versterkt.

Met deze vestiging in Polen heeft de multinational nu 47 Centers in 16 Europese landen. 

Het Poolse Center vertegenwoordigt een totale investering van meer dan een miljoen euro en staat in Parzniew, een plaats ten westen van de hoofdstad, Warschau. Het gebouw, totaal 3.500 m2, bestaat uit een magazijn en kantoor, met ruimte voor ongeveer 10.000 platen en begint met een team van 11 mensen die onafhankelijke en directe service gaan bieden aan de Poolse markt.
Het Cosentino Center in Warschau werd officieel in gebruik genomen met een spectaculair evenement waar ongeveer 200 mensen op afkwamen, onder wie een groot aantal klanten en partners van het bedrijf, officiële en sectorvertegenwoordigers, lokale ontwerpers en architecten en leden van de Poolse media. Er waren verschillende presentaties over Spaans design en het belang van steen in architectuur.
Zoals Pedro Parra, Cosentino Vice President Sales Europa, het verwoordt: “Ons doel is om te blijven groeien in Europa zoals we de afgelopen jaren hebben gedaan. Het betreden van de Poolse markt is de volgende stap in onze diversificatiestrategie om service en distributie te beheren via een Center en, in dit geval, een dat strategisch gelegen is zodat we volledige autonomie en distributiecapaciteit hebben in dit land. Polen is een duidelijke, groeiende markt met een BBP-groei van meer dan 3% in de afgelopen jaren. Met hoge huishoudelijke uitgaven en veel consumptie bieden onderscheidende producten zoals Dekton® ons een geweldige kans als het gaat om projecten, zowel in de keuken- als de badkamersector, waar we reeds als een benchmark fungeren.”

Tweede grootste markt 
Met meer dan 30% van de totale verkopen van de Group is Europa, inclusief het Iberisch schiereiland, nog steeds de tweede grootste markt van Cosentino. Het bedrijf betrad deze markt voor de eerste keer in 1999 met de opening van de tweede dochteronderneming in Nederland. De reis van bijna 20 jaar was er een van constante groei, zowel met betrekking tot marktaandeel als het vestigen in nieuwe landen. De multinational hoopt dit jaar zelfs meerdere Centers te openen in Europa, namelijk in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Midden-Europa en Scandinavië.

Meer informatie:
Silestone Cosentino
www.cosentino.com

Publicatiedatum: