Matthias De Belie, CEO van DEBA Meubelen, corrigeert het idee van een crisis in de meubelsector, waarbij hij aangeeft dat de kostendruk overal in de retail toeneemt. "Velen hebben gewoon niet gedaan wat nodig was om 'future-proof' te blijven", zegt De Belie in een interview met RetailDetail. Hij gelooft in de kracht van de sector en wijst op het belang van investeringen in energietransitie, gebouwen en online aanwezigheid.
Volgens De Belie zijn de sleutels tot succes in de meubelsector de combinatie van fysieke en digitale aanwezigheid, voortdurende vernieuwing en investeringen, en een sterke focus op de klant. Hoewel digitalisering omstreden blijft in de interieurretail, benadrukt hij het belang van online vindbaarheid en investeringen in digitale marketing.
Hij merkt op dat samenwerkingsmodellen in de interieurbranche nog weinig draagvlak hebben, en pleit voor meer visie in de sector. Ondanks uitdagingen zoals grote showrooms en voorraadbeheer, blijft De Belie optimistisch over de toekomst van DEBA Meubelen en benadrukt het belang van investeringen in marketing en personeel.
Lees hier het complete interview.