Raymond Cloosterman heeft als ‘Nederlandse James Bond’ de touwtjes strak in handen bij Rituals. Hij streeft naar groei, met een verwachte omzet van 2 miljard euro dit jaar. Hij bouwde een wellness-imperium op van meer dan achthonderd winkels en zo'n 3000 shop-in-shops wereldwijd.
MT/Sprout heeft een kijkje in het leven van de Rituals-topman. "Het zal geen verrassing zijn dat Raymond Cloosterman – ‘Mr. Rituals’ – een man van rituelen is. Elke ochtend twee minuten ijskoud douchen voor een mentale wake-upcall. Elke avond vijf minuten in een kaarsvlam staren, om daarna zen in bed te stappen. Kaarsmeditatie heet het, en voor wie er ook aan wil beginnen, heeft het cosmeticamerk een tutorial. Met Rituals-kaarsen, uiteraard", schrijft het platform.
Rituals-oprichter en CEO Raymond Cloosterman. Foto: Rituals.
Cloosterman, samen met collega Marcel van Groningen en studievriend Rolf de Gier, begon in 2000 zijn eigen onderneming in een kelder aan de Herengracht. Later voegden operationeel directeur Arjen Schouten en Neil Ebbutt zich bij het team. Dit trio beheerde de operationele aspecten van Rituals, inclusief financiën en in- en verkoop.
Lees hier het complete artikel.