Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Industrie wordt gedomineerd door grote bedrijven'

Duurzaam designverfmerk druipt af na faillissement

De Nederlandse tak van het Finse designverfmerk Cover Story is in staat van faillissement verklaard door de rechtbank Amsterdam. Het label staat bekend om haar plasticvrije verf, dat geen filmvorming geeft op het verfoppervlak en milieuschade tegengaat. Fleur Diderich zal als curator het faillissement van Cover Story Paint B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86742132, nader onderzoeken. Voor zover bekend heeft het faillissement enkel betrekking op de Nederlandse afdeling van de onderneming.


De Paint Studio die vorig jaar geopend werd in Amsterdam.

Industrie veranderen
Cover Story, dat het hoofdkantoor gevestigd heeft in Helsinki, is voortgekomen uit een probleem: noch de verf op de markt, noch de koopervaring voldeed aan de eisen van de hedendaagse consument. "Een van de meest belangrijke interieurontwerpproducten voor ons huis wordt echter nog steeds gezien als een bouwmateriaal. We kopen onze verf nog steeds bij enorme bouwmarkten in industriegebieden. Waarom?", valt te lezen op de website.

De reden is volgens hen voor de hand liggend: "De industrie wordt gedomineerd door grote bedrijven die verbonden zijn met mondiale grondstoffenleveranciers en grote winkelketens. Dit gegeven betekent dat er weinig wil is om iets te veranderen en dat consumenten nog steeds ouderwetse diensten en producten worden aangeboden."

Geen renovatie maar interieurontwerp
Om een alternatief te kunnen bieden werd Cover Story opgericht. Tijdens de Monocle Design Awards 2022 werd dit idee nog bekroont als Best Retail Concept. Het label is voor hen die schilderen niet zien als renovatie maar als interieurontwerp. Het Scandinavische bedrijf is van mening dat interieurdecoratie eenvoudig en ongecompliceerd moet zijn. Daarom wil Cover Story de verfmarkt veranderen door consumenten moderne distributiekanalen aan te bieden, waaronder online, maar ook fysieke verkooppunten en eenvoudige thuisbezorgd-opties.

Fysieke winkel in Nederland
Zo'n jaar geleden werd daarom ook een fysieke winkel geopend in Nederland. De Paint Studio aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam werd ontworpen door interieurontwerper Linda Bergroth, die ook de eerste winkel van Cover Story in Helsinki ontwierp. Cover Story levert sinds het najaar van 2021 verf in heel Europa via haar online winkel, waarbij Paint Studios slechts één van de contactpunten zijn.

Meer informatie:
Cover Story
www.coverstorypaint.nl