Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
DHZ-markt is met ruim 1000 vestigingen behoorlijk verzadigd

Gamma en Karwei populair onder jongeren, maar de echte klusser kiest voor Hornbach

USP Marketing Consultancy heeft onderzocht welke bouwmarkten bij wie in trek zijn. Conclusie? Gamma en Karwei zijn populair onder jongeren, maar de echte klusser kiest voor Hornbach.
In een persbericht schrijft het marketingbureau dat de Nederlandse DHZ-markt met ruim 1000 vestigingen behoorlijk verzadigd is. "Een goede positionering is van groot belang om in een verzadigde markt succesvol te zijn. De vragen hierbij zijn natuurlijk of de consument de positionering van de DHZ-retailer ziet en zijn of haar voorkeurs aankoopplaats daarop aanpast?"

Een kijkje in de totaal nieuwe Gamma in Bergen op Zoom.

Om hier inzicht in te geven heeft USP Marketing Consultancy meer dan 1000 consumenten gevraagd bij welke bouwmarkten zij aankopen doen en hoe zij de vijf grote DHZ-retailers (Gamma, Karwei, Praxis, Formido & Hornbach) beoordelen op vijf belangrijke aspecten: bereikbaarheid, beleving, prijs, kwaliteit en service. Hieruit blijkt dat Gamma en Karwei met name jongeren naar hun winkel trekken. Gamma richt zich volgens haar positionering op het brede publiek en dit publiek weet Gamma ook goed te vinden. Karwei profileert zich als decoratieve bouwmarkt en trekt daarmee naast de jongeren ook vaker de vrouwelijke klanten aan dan de andere retailers doen. De echte klussers gaan echter vaker naar Hornbach, geheel volgens de positionering van de bouwmarkt. 
Andere interessante onderwerpen uit het onderzoek zijn de beoordeling van de retailers in het algemeen en op de vijf aspecten, het verschil met voorgaande jaren en de veranderende rol van de consument.

Meer informatie;
www.usp-mc.nl 

Publicatiedatum: