Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MHK Belgium: internationalisering en private label Pure 2.0 versterken leden in keukenmarkt

De Belgische keukensector staat onder druk, maar MHK Belgium blijft optimistisch en kijkt vooruit. Volgens Joeri Poelmans en Adriaan Ruelle, samen goed voor meer dan dertig jaar ervaring, is samenwerking de sleutel tot succes. "Door goed en efficiënt samen te werken, zetten we de weg naar boven weer in", zeggen zij.

© MHK Group
Salesmanager Adriaan Ruelle (links) en Sales Director Nederland en Duitsland Joeri Poelmans van MHK.

MHK Belgium ondersteunt haar leden bij hun dagelijkse activiteiten, begeleidt startende ondernemers en deelt kennis van contractleveranciers. In 2026 worden de bestaande sterke punten, zoals private labels, diensten voor leden en het keurmerk Kitchen Expert, verder uitgebreid.

Internationaal werkt MHK constructief samen met diverse fabrikanten, waarbij de keuze voor keukenleveranciers volledig bij de ondernemer ligt. De private labels Neola, Designo, Selectiv en Xeno zijn succesvol in België en krijgen binnenkort gezelschap van Pure 2.0, een nieuw merk ontwikkeld in Nederland dat de Belgische markt zal betreden.

© MHK Group

De recente vorming van een Benelux-cluster versterkt de samenwerking tussen de nationale afdelingen. Poelmans: "Iedereen behoudt zijn eigen koers, maar we leren veel van elkaars expertise. Rondetafelgesprekken bij leden, over onderwerpen als bedrijfsfotografie en AI, zorgen voor inspiratie en versterken de cohesie in de sector."

Van oorsprong een aankoopgroepering, groeide MHK uit tot een full-service organisatie die leden ondersteunt met innovatieve producten en diensten. Het succes van het eerste clustercongres van MHK Benelux vormt aanleiding voor een tweede editie op 3 en 4 mei 2026, met hetzelfde concept en een veelbelovend programma.

Bron: Keukenbouw

Meer informatie:
MHK Belgium
Doornveld 32
1731 Asse, België
+32 2 521 35 38
[email protected]
www.mhk.be

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer