Groothandel INTR., specialist in vloeren, vloer- en raamtechniek, kijkt terug op een goed jaar. Met nieuwe vestigingen, omzetgroei en een steeds hechtere samenwerking met UZIN UTZ, zit het bedrijf vol in de versnelling. Manager Marketing & Product Management Joost Heijnen en Marketing- & Communicatiemedewerker Rozemarijn Zuurveld blikken met Wonen360 terug én vooruit. "We zijn tevreden. Alles begint op zijn plek te vallen en in 2026 gaan we dit alleen maar verder uitbouwen", trapt Joost af.
© INTR.
De feestelijke opening van INTR. Point Amsterdam op 30 oktober was een van de hoogtepunten van 2025 voor INTR.
Grote ambities
In 2025 opende INTR. in hoog tempo nieuwe INTR. Points. De openingen in Groningen en Beverwijk, het volledig gerestylede filiaal in Deventer en de verhuizing van Hoofddorp naar Amsterdam vormden belangrijke mijlpalen. Joost: "Al deze locaties zijn ingericht in de nieuwe 'INTR. 2.0-stijl'. Dat heeft direct bijgedragen aan onze omzetgroei. De feestelijke openingen waren bovendien de leukste momenten van het jaar; die zorgden voor veel gezelligheid en verbinding met klanten en leveranciers."
Het netwerk, dat draait op bereikbaarheid en snelheid, presteert boven verwachting. Voor 2026 kijkt de groothandel naar strategische plekken in het land. We willen uitbreiden op plekken waar veel gebouwd wordt én waar veel mensen wonen", aldus Joost.
© INTR.INTR. Point Deventer ingericht volgens het vernieuwde winkelconcept.
Vloeren en traprenovatie
Ook het exclusieve eigen vloerenmerk Saffier presteerde sterk. Maand na maand stijgen de verkoopcijfers van de PVC- en laminaatcollecties. Tijdens vakbeurs InCoDa stal INTR. de show met de volledig groene, PVC-vrije vloerencollectie Saffier Promenade. Joost: "De markt vraagt hier steeds meer om. Als die vraag echt op gang komt, zijn wij er helemaal klaar voor." Daarnaast wordt in januari 'Saffier Allee' verwacht, een voorraadcollectie specifiek gericht op de zelfstandige stoffeerder.
Naast het eigen merk introduceerde INTR. ook de Marmoleum Modular collectie van Forbo en zette het stevig in op traprenovatie via de samenwerking met Vicstairs. "Met de overzettreden van VIC kunnen onze klanten een trap binnen één dag renoveren. We hebben hier al veel trainingen in gegeven, omdat het een prachtige oplossing is voor een klus die vaak als tijdrovend wordt gezien", vertelt Rozemarijn.
© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Joost Heijnen en Rozemarijn Zuurveld bij de presentatiekast van INTR.'s eigen vloerenmerk Saffier.
Gemotoriseerde raamdecoratie
Een van de grootste groeipijlers is de gemotoriseerde raamdecoratie. "We assembleren alles zelf en de vraag stijgt enorm", zegt Joost. Innovaties zoals de BÜSCHE Motortechniek 2.0 en Wepro & SUPREME BÜSCHE zijn trekkers, maar daar blijft het niet bij. In 2026 wordt het assortiment verder uitgebreid met nieuwe collecties rolgordijnen, jaloezieën en roedes. "We hebben inmiddels in Nederland drie raamspecialisten rondlopen. Dat werpt zijn vruchten af; we kunnen klanten een compleet en high-end assortiment bieden."
Duurzaamheid en synergie
Duurzaamheid loopt als een rode draad door de bedrijfsvoering. Zo kunnen klanten lege emmers inleveren via het Recycle Easy-programma en zijn bij alle INTR. Points de bekende merken van moederbedrijf Uzin Utz (zoals UZIN, WOLFF en PALLMANN) verkrijgbaar. Ook logistiek worden stappen gezet: na de elektrificatie van het wagenpark met leaseauto's, rijdt INTR. inmiddels ook met een elektrische vrachtwagen. Het is een essentiële stap in de gezamenlijke missie van INTR. en Uzin Utz om de logistiek te vergroenen.
© INTR.
Een essentiële stap in de verduurzaming van de logistiek: de nieuwe elektrische vrachtwagen van INTR.
Digitalisering en zichtbaarheid
Voor 2026 staan digitalisering en marketing hoog op de agenda. "We gaan veel meer inzetten op online configurators, zodat klanten eenvoudig kunnen combineren en bestellen", legt Rozemarijn uit. De (online) zichtbaarheid wordt vergroot door het delen van ludieke video's op social media om acties te promoten, zoals de recente winterjassenactie en de koelboxenactie in de zomer, en onlangs was de lancering van een compleet nieuw INTR. magazine.
Klaar voor de toekomst
Joost besluit: "We zijn enorm trots op wat we hebben neergezet. Met nieuwe collecties, een uitgebreid salesteam, slimme digitale tools en de verdere ontwikkeling van de INTR. Points kijken we vol vertrouwen naar 2026."
Meer informatie:
INTR.
088 020 4000
[email protected]
www.intr.nl