Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Dennis de Visser van Unilin Flooring Nederland

Quick-Step zet vol in op beleving en duurzaamheid: "Altijd een stap vooruit in vloerinnovatie"

2025 was voor Quick-Step een jaar vol innovaties en primeurs. Van waterbestendige visgraatvloeren tot nieuwe collecties: het merk blijft de Nederlandse consument verrassen met duurzame en praktische oplossingen voor elk interieur. Sales Manager Dennis de Visser blikt terug op de hoogtepunten van het afgelopen jaar en deelt hoe Quick-Step ook in 2026 een stap voor wil blijven in een competitieve vloerenmarkt.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Dennis de Visser, salesmanager van Quick-Step, met het marketingteam bestaande uit Marie Vermeersch, Lynne van Zanten en Lois de Groot (v.l.n.r.) tijdens de Flanders Flooring Days.

"De Impressive Design visgraatcollectie is een groot succes!", steekt hij direct van wal. "De Nederlandse consument had echt behoefte aan een waterdichte, kraakvrije visgraatvloer. De kleuren slaan, net als die van de Impressive-collectie, goed aan. De leggers zijn erg tevreden over het Unizip clicksysteem en het installatiegemak", aldus De Visser. Volgens hem hebben de lanceringen dit jaar de meeste impact gehad bij klanten, juist vanwege de combinatie van gebruiksgemak, design en duurzaamheid.

Tijdens de Flanders Flooring Days konden bezoekers de nieuwste producten ervaren in belevingskamers. "Beleving is voor de consument inderdaad heel erg belangrijk. Wij blijven in 2026 investeren in digitale tools, on- en offline. Samen met onze dealers werken wij hard aan de Quick-Step In Store-beleving. Ook in 2026 zullen wij in heel Nederland weer nieuwe Concept Stores openen. De Nederlandse consument heeft een grote behoefte aan inspiratie, advies en installatie. Onze Quick-Step dealers spelen hierin een grote rol."

Duurzaamheid als kernstrategie
Unilin zet sterk in op circulaire en duurzame oplossingen. "Duurzaamheid speelt een hele grote rol bij Unilin. Wij hebben onze One Home-strategie verder aangescherpt, Planet Home: wij hebben gewerkt aan groene fabrieken die dicht bij onze markten staan. Wij hebben maar liefst vijf windmolens, twee groene energiecentrales en 49.677 zonnepanelen. Your Home: we willen de levenskwaliteit van mensen verbeteren. Hoe? Door innovatieve producten te maken waarmee je gezonde, comfortabele en duurzame leefruimtes creëert. Our Home: met meer dan 7.800 zijn ze, onze medewerkers. Ze zijn onze sterkste troef. En dat willen we zo houden. Voor hen creëren we een duurzame en veilige werkomgeving waarin iedereen zich goed voelt en kan groeien."

Daarnaast is het Recover-recyclingprogramma een groot succes. "Onze dealers waarderen dat wij hun PVC-afval inzamelen, sorteren, wassen en in onze eigen fabrieken daadwerkelijk verwerken tot een nieuwe vloer. Ook voor laminaat en HDF hebben we een recyclingtechniek ontwikkeld, die we verder uitrollen naar onze dealers."

Innovaties en installatiegemak
De innovatieve klikbare plinten en het gepatenteerde Uniclic-systeem vielen dit jaar op bij zowel installateurs als consumenten. "Residentieel of commercieel. Laminaat of PVC, in ons aanbod vind je de ideale vloer voor elk project en elke ruimte en stijl. Overall krijgen wij hele goede reacties op onze producten. Met patenten als onder andere Uniclic, Unizip en Hydroseal leveren wij een kwalitatief hoogstaand product, met groot installatiegemak en vaak levenslange garantie. Trouwens, wij gaan de installateurs nog meer ondersteunen met onze Academy, die wij sinds 2014 met groot succes in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk hebben. In 2026 gaan wij die ook voor Nederland verder uitrollen."

Met een groeiend assortiment en nieuwe technologieën blijft Quick-Step zich onderscheiden. "Ons motto is Quick-Step: always a step ahead in flooring. Wij blijven hard werken aan innovatieve, waterbestendige, duurzame vloeren met prachtige dessins. Blijf ons volgen, er gaan hele mooie dingen gebeuren!"

Persoonlijk eindejaar
Tot slot deelt De Visser een persoonlijke noot: "Ik breng de kerstdagen door met familie en vrienden. Mooi moment om even terug te kijken op een enerverend 2025. Ik wens alle Wonen360-lezers en iedereen in de branche, maar onze Quick-Step dealers, hun medewerkers en mijn collega's in het bijzonder, een gezond, gelukkig en succesvol 2026."

© Quick-StepDe nieuwe laminaatcollectie 'Impressive Design' is de allereerste 100% waterdichte én kraakvrije laminaatvloer met visgraatmotief.

Meer informatie:
Unilin Flooring Nederland
Wilhelminaplein 20
3072 DE Rotterdam
www.unilin.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer