Antwerp Design Week heeft altijd een sterke band gehad met Belgisch design, maar in 2026 wordt die nog duidelijker voelbaar. De interesse vanuit eigen land groeit snel en dat is geen verrassing. Belgische merken staan internationaal bekend om hun kwaliteit, vakmanschap en tijdloze vormgeving, precies de combinatie die past binnen het stadsformat van ADW.
© ADW
"Onze deelnemers van het eerste uur zijn er opnieuw bij", klinkt het bij de organisatie. Deze vooral Antwerpse merken vormden mee het fundament van ADW en blijven essentieel voor het karakter van het event.
Tegelijk bevestigt de organisatie dat er al veel andere namen hebben toegezegd en dat er gesprekken lopen met nieuwe Belgische en internationale merken. "De sterke marketing van 2025 heeft geholpen in onze naamsbekendheid, maar minstens even belangrijk is de warme band tussen ons en de deelnemers. Zelfs bedrijven die niet langer deelnemen blijven lovend over het concept, de aanpak en de groei."
Deelnemers van het eerste uur:
- Bazar Bizar
- BuzziSpace
- D&M
- Ethnicraft
- Gommaire
- Goodwill
- Heatsail
- Henry Dean
- Pomax
- Royal Botania
- Scapa Home
- Sempre In & Outdoor Living
- Serax
- TOOON.
- XLBoom
2026 belooft zo een editie te worden waarin de Belgische designidentiteit niet alleen zichtbaar, maar vooral voelbaar zal zijn in de straten van Antwerpen.
Meer informatie:
Antwerp Design Week (ADW)
+32487288633
[email protected]
www.adw.life