Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Leukste Winkel van Nederland draait om beleving, emotie en verbinding

De verkiezing van De Leukste Winkel van Nederland is opnieuw van start gegaan, met twaalf categorieën variërend van woon- en modewinkels tot cadeau- en sportzaken. Volgens Roel Wolbrink, gastvrije retailer en expert bij New Tailor, gaat het winnen van deze titel niet om korting of omvang, maar om beleving en verbinding met de klant.

© Spektakel Wonen

Voor klanten gaat het om het gevoel bij binnenkomst: welkom zijn, verrast worden en een persoonlijke ervaring hebben. Winkels zoals Spektakel Wonen, MUS Concepts en Zepig laten zien hoe dit werkt. Spektakel Wonen in Amersfoort combineert vintage, industrieel design en brocante tot een creatieve, verrassende mix, terwijl MUS Concepts in Utrecht unieke, vaak duurzame producten aanbiedt, aangevuld met workshops en thema-avonden. Zepig combineert historische charme met een focus op duurzame, natuurlijke en lokale producten.

Get Back Music in Dordrecht onderscheidt zich door persoonlijke aandacht en een passie voor muziek, waardoor bezoekers een unieke beleving krijgen bij elke aankoop. New Tailor biedt maatwerk en ambacht in een kleermakerij, waar klanten actief betrokken zijn bij het maakproces en de winkel een persoonlijke, onthastende ervaring biedt.

Wat al deze winkels verbindt, is hun vermogen om een verhaal te vertellen en een relatie met de klant op te bouwen. Ze creëren herkenning, inspiratie en betrokkenheid, en zetten beleving en verbinding boven transacties. Winkeliers die investeren in deze emotionele waarde en klantbetrokkenheid, bouwen loyale klanten en onderscheiden zich structureel in de markt.

Bron: De Ondernemer

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer