Het bedrijf The Others heeft de visuele identiteit en merkpositionering van fonQ opnieuw vormgegeven. De herontwikkeling legt de focus op het centrale uitgangspunt van het merk: een interieur dat écht voelt als van jou. Met een modern kleurenpalet, expressieve typografie en karaktervolle grafische elementen krijgt fonQ een warme en onderscheidende uitstraling.
© Fonq
Het nieuwe merkconcept is gebaseerd op het kernprincipe bijzonder. Vanuit deze basis heeft The Others een volledig en consistent systeem ontwikkeld, dat niet alleen beeldtaal en tone of voice omvat, maar ook campagnes, content en winkelcommunicatie voor de inspiratiehub in Utrecht. Zo wordt het merk niet alleen gepresenteerd, maar ook invoelbaar gemaakt voor de consument.
Met deze herpositionering wil fonQ richting 2030 uitgroeien tot hét woonmerk dat elk huis voorziet van karakter en stijl.
Bij de ontwikkeling waren Sjoerd van Heiningen, Matthieu Moons en Jules Quivooij namens fonQ betrokken. The Others verzorgde creatie, design en uitvoering, met bijdragen van Mandy van Montfoort, Lisa Aué, Lion Versloot, Chris Visser, Rolf Meijer en Arjen Moes. De strategie werd geleid door Paul Sijtsma en het accountmanagement door Lonneke Grotenhuis.
Bron: Fonkmagazine