PostNL breidt haar Europese logistieke netwerk verder uit met de opening van een nieuw fulfilmentcentrum in de Mannheim Economic Area, in Schifferstadt, Duitsland. Het centrum versterkt de internationale positie van Nederlandse webwinkels en breidt het lokale fulfilmentaanbod uit. Het sluit aan bij de bestaande netwerk van centra in onder meer Keulen (DE), Milaan (IT), Wrocław (PL) en twee locaties in de Utrecht Economic Area (NL).
© PostNL
Het nieuwe centrum beslaat 10.000 vierkante meter en heeft een vrije hoogte van 12 meter, met een capaciteit voor maximaal 4 miljoen pakketten per jaar. Net als bij de andere locaties verzorgt PostNL hier het volledige logistieke proces: van voorraadbeheer en orderpicking tot verpakking, verzending en retourafhandeling. De uitvoering en distributie wordt verzorgd door Spring Global Delivery Solutions, een internationale dochter van PostNL.
Tijs Reumerman, Director Cross Border Solutions bij PostNL, benadrukt het belang van de uitbreiding: "Met dit fulfilmentcentrum versterken we onze cross-border e-commerce mogelijkheden. De locatie, inrichting en capaciteit maken het mogelijk onze klanten sneller en efficiënter te bedienen in het buitenland."
Daarnaast zet PostNL in op duurzame verpakkingsoplossingen. Eerder dit jaar introduceerde het bedrijf in Nederland twee slimme verpakkingsmachines die dozen op maat snijden en vullen, waardoor het gebruik van karton en lucht in pakketten wordt verminderd en de CO2-uitstoot daalt. Zo combineert PostNL internationale groei met een toekomstbestendige en milieuvriendelijke aanpak.
Meer informatie:
PostNL
www.postnl.nl