Klanten van keukenbedrijf De Koning Keukens in Assen zitten in onzekerheid nu leveringen uitblijven en het bedrijf niet bereikbaar is. Betalingen voor maatwerkkeukens variëren van 7.500 tot meer dan 38.000 euro, melden verschillende klanten aan RTV Drenthe. Volgens bronnen kampt het bedrijf met een huurachterstand van enkele maanden.
© De Koning Keukens
Dennis van Kekem wacht al negen maanden op de plaatsing van zijn keuken. Ondanks volledige betaling van ruim 38.000 euro, kreeg hij begin november bericht dat de levering niet door kon gaan en sindsdien is contact niet meer mogelijk. Bij een bezoek aan de winkel trof hij enkel een briefje aan dat de zaak tijdelijk gesloten is wegens omstandigheden. Ook andere klanten, zoals Remco Huismans en Tony Mulder, lopen tegen hetzelfde probleem aan: leveringen blijven uit en mails over tijdelijke sluiting bieden geen duidelijkheid.
De klanten overwegen aangifte van fraude. Rechtsbijstand is ingeschakeld, maar juridisch handelen wordt bemoeilijkt omdat de leveringstermijnen officieel nog niet verstreken zijn en er formeel geen faillissement is uitgesproken.
© De Koning Keukens
De eigenaar van De Koning Keukens bevestigt een verzoek tot faillissement en laat weten dat een advocaat het proces begeleidt. Totdat een curator is aangesteld, wil hij geen inhoudelijke vragen beantwoorden. De datum waarop de rechtbank het faillissementsverzoek behandelt, is nog niet bekend.
Wie de website van het bedrijf bezoekt, treft de volgende mededeling aan:
© De Koning Keukens