Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Product wordt gekocht zodra de prijs binnen jouw budget valt

Google introduceert automatische aankoopfunctie

Google zet een nieuwe stap in AI-commerce met de introductie van enkele geavanceerde functies binnen Gemini en AI Mode in Google Search. De update is vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, maar een internationale uitrol staat gepland.

© Waingro | Dreamstime

De meest in het oog springende innovatie is de zogenoemde 'Agentic Checkout'. Hiermee kunnen consumenten een price alert instellen voor een product. Zodra de prijs daalt tot het door de gebruiker ingestelde budget, koopt Google het product automatisch. De betaling verloopt via Google Pay.
Deze functie is vooral interessant voor consumenten die graag besparen, maar niet continu prijzen willen of kunnen monitoren.

Daarnaast introduceert Google de feature 'Let Google Call', waarbij Google AI namens de gebruiker lokale winkels belt om vragen te stellen over voorraad, prijzen en promoties. De gebruiker ontvangt vervolgens een samenvatting van het gesprek. Of deze service ook naar Europa komt, is nog onzeker.

Met deze ontwikkelingen positioneert Google zich steeds nadrukkelijker als AI-gedreven persoonlijke shop-assistent, een potentieel opvallende toevoeging voor de prijsbewuste digitale consument.

Bron: LinkedIn

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer