Wehkamp Retail Group (WRG) heeft het boekjaar 2024/2025 afgesloten met een nettoverlies van €89,1 miljoen, voornamelijk veroorzaakt door een eenmalige afboeking op de goodwill. Zonder deze posten zou het aangepaste nettoverlies uitkomen op €8,8 miljoen, vergelijkbaar met het voorgaande jaar (€8,4 miljoen).
© Wehkamp
De Customer Sales daalden met 6,8 procent tot €514 miljoen, onder invloed van uitdagende marktomstandigheden. Desondanks realiseerde WRG voor het zesde achtereenvolgende jaar een positieve aangepaste EBITDA van €22,6 miljoen. Door kostenoptimalisatie en gunstige inkoopafspraken steeg de brutomarge van 36,8% naar 37,4%.
In mei 2025 werd een nieuw strategisch plan gelanceerd, gericht op omzetgroei, kostenbeheersing, merkpositionering en klanttevredenheid. Dit plan omvatte onder meer het herstructureringsprogramma van juli, dat 103 banen betrof, en de introductie van een vernieuwde merkidentiteit: "Altijd Wehkamp, sinds 1952". Volgens CEO Martijn Hagman laat de eerste helft van het huidige boekjaar 2025/2026 een omzetgroei zien, waarmee de strategie al effect sorteert.
CFO Miled Boukrami benadrukt dat de succesvolle herfinanciering het vertrouwen van aandeelhouders en banken bevestigt en de kaspositie versterkt. Dit biedt ruimte om te investeren in technologieën en de klantervaring verder te verbeteren, terwijl kostenbeheersing centraal blijft.
© Wehkamp
Het strategisch driejarenplan van WRG moet de online retailer op de middellange termijn structureel winstgevend maken, ondersteund door een gezonde cashflow en een solide financiële basis.
Meer informatie:
Wehkamp Retail Group
www.wehkampretailgroup.nl