Waar vele merken stunten met kortingen, sluit Dille & Kamille op Black Friday opnieuw al haar winkels en webshops. Het merk kiest bewust voor Green Friday, een positief alternatief voor Black Friday. Niet kopen en consumeren, maar zaaien en vergroenen staan deze dag centraal bij Dille & Kamille.
© Dille & Kamille
Geen klantenservice maar Plantenservice
Dit jaar lanceert Dille & Kamille De Plantenservice. Via een speciaal telefoonnummer krijgen klanten op 28 november een vrolijke en activerende audioboodschap te horen, die aanzet tot vergroenen. Voor de deuren van de winkels kunnen klanten gratis zakjes kruiden- of bloemzaad ophalen.
"Vandaag draait het bij ons niet om kopen, maar om iets te laten bloeien", zegt Hans Geels, CEO van Dille & Kamille. "We willen mensen aansporen om bewust stil te staan bij wat echt waarde heeft. Door samen te zaaien en in actie te komen, werken we aan een wereld met meer natuur en minder spullen."
Samenwerking met Free Fashion
Dit jaar werkt Dille & Kamille samen met This is Free Fashion, het platform dat circulair modegebruik stimuleert. Samen laten zij zien dat duurzaamheid in alle vormen draait om bewustwording en actie.
"Normaal zetten we kleding in de spotlight, maar dit keer staat vergroening centraal" zegt Lot van Os, oprichter van This is Free Fashion. "Of het nu gaat om je garderobe of je tuin: minder kopen en meer doen maakt echt verschil. Samen met Dille & Kamille laten we zien dat duurzaam juist leuk en verbindend kan zijn. Het begint gewoon met in beweging komen.
© Dille & Kamille
De visie van Dille & Kamille
"We zien een wereld om ons heen die steeds gehaaster en onpersoonlijker wordt", vertelt Hans. "Een samenleving vol prikkels en verwachtingen, waar mensen weinig aandacht meer voor elkaar en de natuur hebben. Wij maken ons hier zorgen over en daarom laten wij als Dille & Kamille een tegengeluid horen. Wij willen mensen laten zien dat het anders kan en hen inspireren om bewust en duurzaam te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Dat doen we o.a. met ons assortiment van tijdloze artikelen, gemaakt van natuurlijke, hernieuwbare materialen. Maar ook door onze samenwerking met WWF, en een groene, niet-commerciële invulling van Black Friday – of zoals wij het noemen Green Friday."
Het gaat Dille & Kamille om wederkerigheid, om goed doen voor de natuur en voor een ander, om circulair denken, gericht op de lange termijn. "Voor ons zit geluk in kleine dingen, in bewust leven en in aandacht", aldus Hans. "We zeggen dit niet omdat het nu 'in' is, zo doen wij het al ruim 50 jaar!"
© Dille & Kamille
Over Dille & Kamille
In 1974 opende de eerste Dille & Kamille haar deuren in een werfkelder aan de Oudegracht in Utrecht (Nederland). Een eenvoudige 'marktwinkel' met een vrolijk en eigenzinnig aanbod voor huis, tuin en keuken. De kern was – en is na al die jaren nog altijd – 'Natuurlijke eenvoud'. Al sinds 1974 kiest het familiebedrijf voor de kracht van eenvoud en voor de tijdloze schoonheid van natuurlijke materialen. Voor duurzaam ambacht en aandacht voor elkaar en onze omgeving.
Dille & Kamille telt momenteel 55 vestigingen: 10 in Duitsland, 29 in Nederland en 15 in België en 1 in Frankrijk. Alle winkels stralen dezelfde, unieke Dille & Kamille-sfeer uit, maar hebben toch elk een eigen identiteit. Nagenoeg het volledige assortiment is ook online verkrijgbaar.
Meer informatie:
Dille & Kamille
www.dille-kamille.nl