Verschillende klanten van Keukenspecialist Nijmegen, waaronder Pim en Kiki, kregen te horen dat hun bestelde keuken niet geleverd kan worden. Het bedrijf, dat in september vertrok van Woonboulevard Nijmegen, verkeert volgens de eigenaar door overmacht in zwaar financieel weer. Recent kwam het bedrijf negatief in het nieuws vanwege het niet nakomen van betaalde bestellingen.
De eigenaar meldt dat zeven opdrachten zijn overgedragen aan een andere partij, zodat deze klanten alsnog hun keuken kunnen ontvangen. Welke partij dat is, kan hij niet zeggen. Hij benadrukt dat hij hoopt dat de keukens onder dezelfde voorwaarden worden geleverd als oorspronkelijk afgesproken. Daarnaast zijn er nog twee klanten die via hem een keuken met een stenen werkblad geleverd krijgen.
© Keukenspecialist Nijmegen
De faillissementszitting die aanvankelijk op 4 november gepland stond, is verschoven naar 2 december. De rechtbank bevestigt dit niet, omdat er vooraf geen mededelingen over zittingen worden gedaan. De ondernemer zegt intussen zijn best te doen om klanten te helpen. Zo werd recent nog een keuken geleverd.
Sommige klanten hadden het volledige aankoopbedrag al betaald en kregen bovendien een korting van 250 euro aangeboden bij vroege betaling. Klanten vrezen dat dit een manier was om snel geld binnen te halen, maar de ondernemer ontkent dit en zegt dat de korting al lange tijd werd toegepast, ook toen het bedrijf nog financieel gezond was.
Het is nog onduidelijk hoeveel klanten uiteindelijk zonder keuken blijven, maar de situatie benadrukt de risico's voor consumenten bij bedrijven die in financieel zwaar weer verkeren.
Bron: De Gelderlander
Eerder verschenen op Wonen360 de artikelen:
Keukenspecialist Nijmegen verlaat franchise: Melis en FG-groep leveren tegengestelde verklaringen
Faillissement dreigt voor Keukenspecialist Nijmegen, tientallen klanten zijn gedupeerd