Na een aantal uitdagende jaren ziet beddenfabrikant Koninklijke Auping de vraag naar zijn producten weer toenemen. Tijdens de coronaperiode beleefde het bedrijf uitzonderlijk sterke verkoopcijfers, doordat consumenten massaal investeerden in hun woning en slaapcomfort. De daaropvolgende jaren waren echter een stuk lastiger, vertelt marketingdirecteur Dijana Husedinovic in de podcast CMOtalk van Klaas Weima. "In die tijd hebben mensen veel uitgegeven aan hun huis en slaap. Dat doen ze nu minder, maar dit jaar zien we de markt duidelijk herstellen."
© Koninklijke Auping
Volgens Husedinovic beleeft Auping in 2025 opnieuw een goed jaar, met een stijgende vraag naar kwalitatieve bedden en matrassen. De fabrikant merkt dat consumenten opnieuw bereid zijn te investeren in duurzaam en verantwoord slaapcomfort.
Hoewel de leegstand in Nederlandse winkelstraten toeneemt, kiezen steeds meer online aanbieders ervoor om fysieke winkels te openen. De mogelijkheid om producten te bekijken, testen en ervaren blijft volgens retaildeskundigen een belangrijke factor in het aankoopproces, zeker in sectoren waarin comfort en beleving centraal staan, zoals bij bedden.
In de nieuwste aflevering van CMOtalk bespreekt redacteur Mick Fruytier dit verschijnsel met Peter van Heerde, sectormanager retail en groothandel bij Rabobank.
Meer informatie:
Koninklijke Auping
www.auping.nl