Na twintig jaar werken aan de uitstraling van andere organisaties vond projectinrichter Lavoir het tijd om ook zichzelf onder handen te nemen, zowel van binnen als van buiten. Het verhaal van Lavoir krijgt een nieuw jasje, in woord en beeld.
© Lavoir
De rebranding is meer dan een likje verf; het is een volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf. Lavoir blijft doen waar het altijd voor stond: eerst naar binnen kijken om te begrijpen wat er buiten zichtbaar moet worden. Als projectinrichter vertrok Lavoir altijd vanuit het verhaal van de klant: de richting die de organisatie op wil en de mensen die er werken, leren of zorg ontvangen. Daaruit volgde het concept dat daarbij paste. Aan die werkwijze is weinig veranderd, behalve dat de blik nu nog scherper is gericht op wat een organisatie uniek maakt, de zogenaamde DNA-details.
"Iedere klant is uniek", zegt Stefan van Lavoir, medeoprichter van het bedrijf. "Juist die uniciteit gebruiken we als vertrekpunt. Niet de standaard interieurtrends, maar het karakter van de organisatie bepaalt het ontwerp. Zo ontstaat niet zomaar een ruimte met stoelen en tafels, maar dé ruimte. Een ruimte die als een maatpak past. Dat voel je in materialen, kleuren en vormen. Wij maken dat zichtbaar én merkbaar, in dubbele zin van het woord."
Het DNA van Lavoir is nu niet alleen zichtbaar in projecten, maar ook in het bedrijf zelf. De nieuwe huisstijl ademt duidelijkheid en creativiteit, van het woordmerk tot de pay-off: "Geeft je dé ruimte."
Bezoekers van Contacta ervaren deze vernieuwde visie voor het eerst live, met een spel dat letterlijk laat zien waar Lavoir voor staat: ruimte geven, op een creatieve, nuchtere en persoonlijke manier. Ook het hoofdkantoor in Arnemuiden weerspiegelt de nieuwe stijl. Stefan: "Na weken van krabben, föhnen, verven en stickeren ademt alles ons nieuwe gezicht, zonder iets van onze oorspronkelijke ziel te verliezen."
Meer informatie:
Lavoir
[email protected]
www.lavoir.nl