Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerselse ondernemers verkopen al meer dan een miljoen hoesloze dekbedden

Sierd Zijlstra en Willem van den Eertwegh uit Eersel startten vijf jaar geleden met het opkopen van restpartijen van winkels om deze online te verkopen. Aanvankelijk varieerden hun producten van trampolines tot lampen, maar kwetsbare artikelen zorgden regelmatig voor klachten bij klanten. Dekbedden bleken een veel beter geschikt product: licht, eenvoudig te verzenden en populair.

© HappyBed
Willem van den Eertwegh (links) en Sierd Zijlstra bij de producten van het bedrijf HappyBed.

Tijdens een textielbeurs in Frankfurt ontdekten ze een Europees nog onbekend concept: hoesloze, makkelijk wasbare dekbedden, vergelijkbaar met de Amerikaanse comforter. Met een zelf gespaard startkapitaal van tienduizend euro bouwden ze het merk HappyBed, gericht op sneldrogende, comfortabele dekbedden. Voor de productie werkten ze samen met leveranciers uit Oost-Europa, Turkije, China en Pakistan. Door hun gedrevenheid wisten ze flexibele producenten aan zich te binden, ondanks dat ze in het begin geen grote orders plaatsten.

HappyBed begon met een klein assortiment dat online werd getest. Klantfeedback bepaalde materiaalkeuze, prints en afmetingen. Inmiddels biedt het merk meerdere varianten aan, waaronder zomer- en winterversies, en liggen de dekbedden sinds kort ook in alle filialen van Beter Bed. Sinds de oprichting zijn al meer dan een miljoen dekbedden verkocht.

Het bedrijf opereert vanuit Eersel met acht vaste medewerkers en een aantal freelancers. Voor Zijlstra en Van den Eertwegh betekent dit ook leidinggeven, een rol die zij met jonge medewerkers invullen. Het kernproduct blijft dekbedden; uitbreiding van het assortiment staat niet op de planning, wel internationale groei, met Duitsland als belangrijke focusmarkt. Ondanks de aanwezigheid van concurrenten in Nederland zien de oprichters vooral kansen om van elkaar te leren en de markt gezamenlijk te laten groeien.

Bron: ED

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer