Amsterdam, de stad die altijd het kloppend hart vormde van Marcel Wanders' creatieve carrière, blijft een belangrijke bron van inspiratie. Van de grachten en musea tot de innovatieve geest van de stad, Amsterdam weerspiegelt een samenspel van erfgoed, verbeelding en emotie in Marcel's werk.
© Marcel Wanders
Tijdens de langdurige renovatie van het Rijksmuseum bedacht Marcel een manier om de meesterwerken van de Nederlandse Gouden Eeuw toegankelijk te houden. Het resultaat is Rijks, Masters of the Golden Age, een omvangrijke reeks kunstboeken die de schoonheid, wijsheid en menselijkheid van Rembrandts werken belichten. Onder zijn creatieve leiding verzamelde het project bijdragen van kunstenaars, filosofen en visionairs, waarbij de impact van kunst op cultuur en denken centraal staat. "Als mensen niet naar de schilderijen kunnen komen, moeten de schilderijen naar hen komen," aldus Marcel, een eerbetoon aan Amsterdam's artistieke ziel.
© Marcel Wanders
Ook in samenwerking met KLM vond Marcel een geestverwant. Samen herdefinieerden zij de World Business Class en het VIP Centre op Schiphol, waarbij reizen werd omgevormd tot een ervaring van verfijnde gastvrijheid. De aan boord gepresenteerde collectie van meer dan honderd unieke designstukken combineert Delfts Blauw-traditie met moderne ambachtelijkheid, terwijl het VIP Centre wachten transformeert tot een moment van rust en esthetisch genot.
Ter gelegenheid van het 750-jarig jubileum van Amsterdam tonen deze projecten hoe traditie en innovatie samenkomen in de stad, en hoe verbeelding er een blijvende plek vindt.
Meer informatie:
Marcel Wanders
www.marcelwanders.com