Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe topman As Tempelman wil het roer omgooien

Signify zoekt lichtpunt in donkere markt

Signify, het voormalige Philips Licht, werkt aan een herziening van de bedrijfsstrategie onder leiding van de nieuwe topman As Tempelman. Hij trad negen weken geleden aan en stelt dat het bedrijf beter moet presteren in een uitdagende markt. "We hebben de afgelopen jaren te weinig groei gezien en de resultaten waren wisselend", aldus As tijdens de toelichting op de recente kwartaalcijfers.

© Signify

Signify produceert onder meer consumentenverlichting onder de naam Philips, slimme verlichting zoals Hue en 3D-geprinte lampen voor winkels. Daarnaast levert het verlichting voor de zakelijke markt, waaronder straat- en kantoorverlichting en lichtoplossingen voor de tuinbouwsector.

De onderneming sloot de afgelopen jaren een groot aantal fabrieken voor conventionele verlichting. Waar dit er ooit meer dan dertig waren, blijven er nu nog drie over. Recent werd opnieuw een reorganisatie aangekondigd, onder andere in de fabriek in Turnhout. Kostenbeheersing blijft volgens As noodzakelijk om winst en kasstroom te versterken.

Hoewel de topman aangeeft dat Signify toewerkt naar een scherpere strategische focus, wil hij nog geen concrete keuzes benoemen. Ook onderzoekt het bedrijf in hoeveel landen het actief wil blijven; momenteel zijn dat er meer dan zeventig. In het midden van volgend jaar volgt tijdens een Capital Markets Day meer duidelijkheid over de koers voor de komende jaren.

As benadrukt dat Signify beschikt over sterke innovatiecapaciteit en betrokken medewerkers, en dat het bedrijf de bedrijfsvoering verder wil digitaliseren en toepassingen van kunstmatige intelligentie wil versnellen.

Bron: ED

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer