Een meubelgigant heeft ingestemd met een schikking van ruim 5,1 miljoen euro om een class action rechtszaak af te sluiten. Het bedrijf werd beschuldigd van valse reclame, waarbij consumenten werden misleid met "nep-originele prijzen" en opgeblazen referentieprijzen voor kortingen.

Foto ter illustratie.
Arhaus, een Amerikaanse meubel- en interieurwinkelketen met hoofdkantoor in Boston Heights, Ohio (VS), heeft een schikking bereikt van $6 miljoen (omgerekend 5,1 miljoen euro) in een zaak over misleidende prijsstelling. De aanklagers beweerden dat Arhaus consumenten deed geloven dat zij aanzienlijke kortingen ontvingen, door producten aan te bieden met een zogenaamde 'oorspronkelijke' prijs die in werkelijkheid kunstmatig hoog was of nooit daadwerkelijk was gehanteerd.
Volgens de eisers in de collectieve actie toonde Arhaus producten online met een huidige verkoopprijs naast een veel hogere prijs (al dan niet doorgehaald). De consumenten zouden hierdoor ten onrechte hebben gedacht dat zij een forse korting pakten.
Hoewel Arhaus geen schuld bekent, heeft het bedrijf de schikkingsovereenkomst gesloten om de claims van valse kortingen op te lossen.
Bron: Top Class Actions
Meer informatie:
Arhaus
www.arhaus.com