Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hermen Bouman van Woonboulevard Poortvliet:

'Onze focus blijft klanttevredenheid, maar kan niet zonder medewerkerstevredenheid'

Volgens Hermen Bouman, DGA van Bouman Potter Groep (waar onder Woonboulevard Poortvliet valt), staat klanttevredenheid al jaren hoog in het vaandel. Voor het bedrijf is dit geen KPI, maar een kernwaarde: het resultaat van dagelijkse inzet en samenwerking.

© Woonboulevard Poortvliet

Tevreden klanten beginnen volgens Bouman bij tevreden medewerkers. Daarom wordt naast klanttevredenheid ook jaarlijks de medewerkerstevredenheid gemeten. De verkregen inzichten worden gebruikt om de werkomgeving continu te verbeteren en de samenwerking te versterken.

Een terugkerend thema is communicatie, zowel intern als met klanten. Heldere communicatie voorkomt misverstanden, versnelt processen en zorgt voor meer duidelijkheid voor alle betrokkenen. Om dit verder te optimaliseren, gaat Bouman Potter Groep samenwerken met Zoom.

Zoom integreert alle inkomende en uitgaande klantcommunicatie, waaronder telefoon, chat, e-mail en WhatsApp. Met de AI-functionaliteiten kunnen gesprekken automatisch worden samengevat, antwoorden sneller worden gegeven en klanten proactief worden geïnformeerd over wijzigingen in orders of leveringen. Dit bevordert transparantie en duidelijkheid voor zowel klanten als medewerkers.

Bouman benadrukt dat de implementatie van een nieuw systeem aanpassing, training en een open houding vergt, maar dat het bijdraagt aan hogere klantgerichtheid, efficiëntie en werkplezier. "Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Door te investeren in zowel medewerkers als klanten versterken we elke schakel. Het uiteindelijke doel blijft: tevreden klanten, trotse medewerkers en duurzame relaties," aldus Hermen Bouman.

Bron: LinkedIn

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer