Met TINTZ, het premium huismerk van Decokay, zet de formule een krachtige stap in de verdere professionalisering van haar collectieve aanbod. De komende week komt het merk volop in de schijnwerpers tijdens de btw-vrije dagen op 30 en 31 oktober en 1 november. "We willen laten zien dat we een prachtige huiscollectie hebben die op deze dagen tegen hele scherpe prijzen geleverd kan worden", vertelt Marleen Brouwer van Decokay Brona BV in Apeldoorn, tevens commissielid van Decokay Nederland. "De btw is voor ons die dagen; de klant profiteert."
© Decokay Brona
"We bouwen samen aan een sterk merk; TINTZ is van en voor alle Decokay-winkels", vertelt Marleen Brouwer in haar winkel in Apeldoorn.
TINTZ is volgens Brouwer veel meer dan een label; het is een merk met karakter. "We hebben een restyling gedaan, vroeger heette ons huismerk Decokay Design, maar we vonden het tijd voor een nieuwe uitstraling met een klinkende naam. Samen met een merkenbureau hebben we de naam en de lay-out bedacht."
De basis werd gelegd met verf: "We zijn begonnen met TINTZ-verf, maar inmiddels hebben we vrijwel ons hele productgamma onder eigen label. De verfcollectie met lakken voor binnen en buiten en muurverf biedt een uitstekende kwaliteit tegen concurrerende prijzen. Er is ook een gebalanceerde kleurencollectie ontwikkeld door één van de leden, die door de andere winkels is omarmd."
© Decokay Brona
Op het gebied van styling is er voor de consument veel mogelijk.
Hogere segment
Inmiddels omvat TINTZ een volledig interieurassortiment: raamdecoratie, gordijnen en vloeren, allemaal op maat en met oog voor detail. "De raamdecoratie heeft een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en een prachtige complete collectie van duette en plissé, rolgordijnen, houten en aluminium jaloezieën, duo rolgordijnen, verticale lamellen en natuurlijk woodweaves en shutters", zegt Brouwer.
Ook de confectie van gordijnen krijgt alle aandacht: "We maken mooie gordijnen en vouwgordijnen met extra hoog band, rijke plooien of wave-confectie. En de TINTZ-vloerencollectie bestaat uit pvc, vinyl, tapijt en karpetten – allemaal vakkundig gestoffeerd door ervaren vakmensen."
Voor klanten die op zoek zijn naar een goed alternatief in een lagere prijsklasse, breidt Decokay binnenkort verder uit. "Eind volgende maand wordt ons label TINTZ basic gelanceerd. Dan hebben we ook een goede oplossing voor de bovenverdieping als het net iets goedkoper moet, maar wel goed."
© Decokay BronaEen blik op de verfwand Farrow&Ball.
Kracht van samenwerking
Een belangrijk onderdeel van het succes van TINTZ is volgens Brouwer de sterke samenwerking binnen de Decokay-organisatie. "Het grote voordeel van Decokay is dat we allemaal ook in de winkel staan. We spreken dagelijks met onze klanten en die kennis en ervaring nemen we mee bij het samenstellen van onze collecties. We weten precies wat er in de markt speelt."
Nieuwe collecties worden collectief ontwikkeld. "Omdat we bij Decokay met z'n allen eigenaar zijn van 'de club', stemmen we met elkaar tijdens de ledenvergaderingen ook over collectieve opnames. Zo hebben we een groot draagvlak als we besluiten over te gaan tot nieuwe producten onder het TINTZ-label."
Ook marketing speelt een belangrijke rol: "We hebben veel tijd en energie gestoken in mooie beelden op socials en zijn bezig met filmpjes en bewegend beeld. De combinatie van scherpe acties, mooie materialen en sterke producten zorgt voor een merk dat echt staat."
© Decokay BronaDe Arte-shop.
© Decokay Brona
Veel keus op het gebied van gordijnen en andere raamdecoratie >>>
Premium, maar bereikbaar
Hoewel TINTZ zich duidelijk op het hogere segment richt, blijft de prijsstelling bewust aantrekkelijk. "Qua prijsstelling is TINTZ iets onder de A-merken gepositioneerd. Qua uitstraling is TINTZ zeker high-end, maar we proberen altijd een goede prijsstelling voor ogen te hebben en we hebben regelmatig acties om interessant te blijven voor de consument", legt Brouwer uit.
Die balans tussen kwaliteit, design en betaalbaarheid maakt TINTZ tot een merk dat consumenten vertrouwen en waardering geeft, én dat franchisers helpt zich duidelijk te onderscheiden in hun marktgebied.
Sleutel tot succes
Bij Decokay Apeldoorn komt het premiumkarakter van TINTZ volledig tot zijn recht. "Wij zijn altijd bezig met de uitstraling en zorgen ervoor dat we mooie winkelpresentaties hebben", vertelt Brouwer. "Het allerbelangrijkste is ons team van enthousiaste en vakbekwame stylistes. We zijn ervan overtuigd dat we daarmee het verschil maken. De klant moet zich welkom en gezien voelen."
Die gastvrijheid zit in details: "Onze klanten krijgen een kopje koffie of thee in mooi servies, een koekje erbij en melk uit een cupje, geen oplosmelk. De winkel is strak, netjes en opgeruimd. We laten de nieuwste trends zien en denken vanuit de klant als het gaat om probleemoplossing. Een klacht goed oplossen, eigenlijk beter dan verwacht, is onbetaalbaar voor je reputatie."
© Decokay BronaEen kijkje in de stylingwinkel van Brona.
Decokays toekomst
De ontwikkeling van TINTZ weerspiegelt de evolutie van Decokay zelf. "Toen ik begon had Decokay als huismerk Okay, met kant-en-klare raamdecoratieproducten en wat standaard vouwgordijnen. Dat paste bij de doe-het-zelfcultuur van toen", blikt Brouwer terug. "Met de groeiende behoefte aan kwaliteit en service zijn we ons huismerk gaan upgraden. TINTZ is nu een volwaardig, luxe merk geworden met een eigen gezicht."
Met de introductie van TINTZ en de aanstaande lancering van TINTZ basic, bevestigt Decokay zijn ambitie om als collectief merk sterker en consistenter zichtbaar te zijn in de woonbranche. Voor franchisers en aspirant-ondernemers biedt dat een solide basis om te bouwen aan een succesvolle toekomst. "We hebben een prachtige huiscollectie, we investeren in uitstraling en beleving, en we werken samen als één sterke formule. Dat maakt Decokay en TINTZ tot merken met toekomst."
© Decokay BronaTINTZ heeft ook een eigen vloerencollectie.
Meer informatie:
Decokay Brona
Hoenderparkweg 5
7335 GP Apeldoorn
[email protected]
www.decokay.nl