De Meubelbeurs Brussel staat weer voor de deur en is traditiegetrouw het podium voor Revor Group om hun nieuwste innovaties en ontwerpen te presenteren. Als gevestigde waarde in de slaapindustrie belooft de Belgische producent ook dit jaar weer uit te pakken met een combinatie van verfijnd design, geavanceerde technologie en een sterke focus op duurzaamheid.
© Leo Elenbaas | Wonen360.nlVan high-end boxsprings tot een 100% circulaire bedbodem: de Revor Group-stand is een must-see voor wie de nieuwste trends in slapen wil ontdekken. We spraken met woordvoerder Robin Saelens (zie foto links) over de primeurs, de duurzaamheidsambities en de unieke positionering van de verschillende merken binnen de groep.
Revor Group is al jaren een vaste waarde op de Meubelbeurs Brussel. Wat mogen bezoekers dit jaar van jullie verwachten? Zijn er specifieke collecties, noviteiten of samenwerkingen die jullie in de kijker willen zetten? "We gaan op Meubelbeurs Brussel onder meer twee nieuwe designbedden presenteren. Met de Avantis boxspringset brengen we een tijdloos design bed dat leuke aluminium kleuren combineert met hout accenten en verfijnde stoffering en dit zowel in een vaste als elektrische uitvoering. Echt een zeer mooi bed dat tot in de kleinste details is uitgewerkt. Het Allura design bedframe is dan weer volledig uit aluminium en wordt gecombineerd met een gestoffeerd hoofdbord die op het bedrame staat. Het bedframe zelf is bovendien ook volledig recycleerbaar."
"We brengen ook een nieuwe stock boxspringset in collectie met nieuwe trendy kleuren. Om zo in te spelen op de vraag naar snelle leveringen. Daarnaast komen we met een reeks nieuwe high-end pocketveermatrassen, een nieuwe latex matrassencollectie en een nieuwe innovatieve comfortlaag Re-memory foam exclusief voor Revor. Kortom vernieuwing op elk niveau, van design tot technologie."
Lokaal geproduceerde producten
De slaapmarkt evolueert snel, met een groeiende vraag naar duurzame en lokaal geproduceerde producten. Hoe vertaalt Revor Group deze trends in haar collectie en productontwikkeling? Robin: "Duurzaamheid vormt al enkele jaren een strategische pijler binnen Revor Group. We hebben de afgelopen jaren dan ook al heel wat inspanningen geleverd op vlak van duurzaamheid binnen het bedrijf en onze productie wat geresulteerd heeft in een zilveren EcoVadis-label en het behalen van het internationaal erkende UGNC-label. We vertalen die duurzaamheidsambitie ook rechtstreeks naar onze producten. Zo hebben we een volledig circulaire matrassencollectie ontwikkeld en introduceerden we recent Neonest, een nieuwe grondstoffentak binnen de groep. Neonest brengt een 100% circulaire bedbodem op de markt, vervaardigd uit 100% post-consumer afval. Deze bodem vormt een duurzaam alternatief voor de klassieke houten variant en biedt bovendien een oplossing voor de administratieve verplichtingen rond EUDR- en FSC-certificering. Een echte doorbraak binnen de slaapindustrie."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Een deel van het salesteam van Revor op de laatste huisshow, met van links naar rechts Ann De Grave, Elise Vanderstricht, Nadia Tahiri en en Inge Heernaert.
Jullie leveren zowel aan retail als aan de projectmarkt, en bedienen verschillende segmenten via diverse merken. Hoe zorgen jullie ervoor dat elk merk binnen de groep een duidelijke eigen identiteit behoudt, en hoe vullen die elkaar aan?
Robin: "Elk merk of segment binnen de group heeft zijn eigen positionering en collectie afgestemd op de markt die we er willen mee benaderen. Zo zit Revor bijvoorbeeld zeer duidelijk gepositioneerd binnen het midden- tot hogere segment van de markt waarbij we heel consument gericht aan marketing doen. Zoals de Baseline zegt maken we met Revor 'Great Belgian Beds' en dat is dan ook waar de focus op ligt: kwalitatieve, mooie Belgische slaapproducten maken aan een betaalbare prijs. We willen Revor meer en meer naar voor duwen als het Belgische slaapmerk en zetten hiervoor volop in op gerichte marketing. Met ons merk Styldecor richten we ons dan weer op het luxury segment met handgemaakte luxe bedden waarbij we andere materialen en afwerkingen gebruiken. Het merk Jaritex biedt dan weer meer flexibiliteit binnen het assortiment en heeft een goedkopere instapcollectie."
Hotel- en projectmarkt
"Daarnaast hebben we een range aan specifieke producten gericht op de hotel- en projectmarkt. Deze markt vraagt toch een heel ander type product dan we terugvinden binnen onze retail collecties. Denk aan zaken zoals brandvertragende eigenschappen, maar ook de samenstelling en prijszetting is zeer verschillend. Door deze heldere segmentatie en eigen visuele stijl behoudt elk merk zijn identiteit, terwijl ze elkaar binnen de groep perfect aanvullen."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Het kenmerkende logo van Revor, dat op elke matras wordt gestikt en het iets hipper maakt.
De Meubelbeurs Brussel is voor veel fabrikanten hét moment om relaties te verdiepen en nieuwe markten te verkennen. Wat is voor jullie het belangrijkste doel van deze editie: merkversterking, internationale groei of het tonen van jullie vakmanschap en verankering in België?
Robin: "Voor ons is de Meubelbeurs Brussel in de eerste plaats hét moment om onze nieuwigheden en innovaties op de thuismarkt te presenteren. Als Belgische producent vinden we het belangrijk om onze klanten hier als eerste kennis te laten maken met onze nieuwste ontwikkelingen. De beurs brengt bovendien een internationaal publiek samen: naast onze Belgische partners ontvangen we jaarlijks heel wat bezoekers uit de buurlanden en verder. Dit biedt ons de kans om klanten in een warme, persoonlijke sfeer te verwelkomen op onze stand, met gezellige bar en heerlijke lunch, verzorgd door het Revor-team. Want dat is ook waar Revor Group voor staat, een persoonlijke aanpak waarbij de klant centraal staat."
Inspirerende merkervaring
"Onze stand weerspiegelt niet enkel ons vakmanschap en Belgische verankering, maar toont ook hoe de merkbeleving en huisstijl van Revor vertaald kunnen worden naar het winkelinterieur van onze klanten. Zo wordt een beursbezoek meteen een inspirerende merkervaring."
© Revor Group
Revor Group is tijdens de meubelbeurs in de hal Brussels by Night te vinden. Standummer: 6-209/6-309.
Meer informatie:
Revor Group
Noordlaan 2
8520 Kuurne
+32 56 54 12 00
[email protected]
www.revorgroup.com