De Villeroy & Boch Group heeft in de eerste negen maanden van het boekjaar 2025 omzetgroei geboekt, mede dankzij de overname van Ideal Standard. De groepsomzet steeg met 6,7% tot €1,075,2 miljoen, terwijl het operationeel resultaat (EBIT) uitkwam op €65,1 miljoen, iets boven het niveau van vorig jaar. Vooral de strategische heroriëntatie van de groep leverde groei op in de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten, Afrika) en in het segment fittingen en douchesystemen.
© Villeroy & Boch
De wereldwijde economische onzekerheid, gecombineerd met terughoudendheid bij consumenten en investeringen – vooral in de Europese woningbouw en renovaties – drukte op de prestaties van de Bathroom & Wellness-divisie. Desondanks steeg de omzet van deze divisie met 8,3% tot €865,6 miljoen, met sterke bijdragen van fittingen en douchesystemen (+€37,9 miljoen) en sanitair en keukens (+€21,7 miljoen). Nieuwe producten zoals ALU+, Antao en de collecties i.life en Architectura werden goed ontvangen. Regionaal viel vooral de EMEA-markt op met 13,4% groei, terwijl de regio's Azië-Pacific en Amerika een omzetdaling van 26,9% noteerden. Het operationeel resultaat bleef met €52,5 miljoen op vergelijkbaar niveau met vorig jaar.
De Dining & Lifestyle-divisie realiseerde €207,6 miljoen omzet, een stijging van 2,0% in de pure productverkoop. Sterke groei kwam onder meer uit retailpartners (+11,0%) en projecten voor hotels en restaurants (+8,9%), met een EBIT van €12,6 miljoen, een plus van 3,3% ten opzichte van 2024.
Voor het volledige boekjaar 2025 verwacht het management door de trage economische herstelperiode een omzetstijging in het lage enkelcijferige percentage, terwijl EBIT en rendement op netto-activa licht onder vorig jaar zullen uitkomen. Investeringen blijven iets achter bij het niveau van 2024.
Meer informatie:
Villeroy & Boch
www.villeroy-boch.nl