Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sofa Club ziet omzet 24 procent plussen

Sofa Club, een van de snelstgroeiende online sofa-retailers in het Verenigd Koninkrijk, heeft zijn eerste onafhankelijk gecontroleerde financiële resultaten bekendgemaakt. De cijfers bevestigen een jaar van sterke, winstgevende groei en markeren een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van het bedrijf.

© Sofa Club

In het boekjaar 2024/2025 realiseerde Sofa Club een omzetstijging van 24%, van £27 miljoen (€31,6 miljoen) naar £33,5 miljoen (€39,2 miljoen). Daarmee werd een verlies van £50.000 (€58.500) omgezet in een nettowinst van £2,6 miljoen (€3,0 miljoen) na belasting. De nettowinstmarge steeg van -0,2% naar 7,7%, terwijl de EBITDA met meer dan 100% toenam tot £3,3 miljoen (€3,9 miljoen). Tevens herstelde het bedrijf zijn eigen vermogen van een negatief saldo van £1,3 miljoen (€1,5 miljoen) naar bijna £1 miljoen (€1,17 miljoen) positief. (De vergelijkingen zijn gebaseerd op de voorgaande 12-maands managementcijfers; de statutaire cijfers van 2024 betreffen slechts zes maanden.)

Volgens Sofa Club biedt de onafhankelijke audit externe bevestiging van de financiële prestaties, wat extra vertrouwen geeft aan partners, leveranciers en klanten dat de groei transparant en duurzaam is.

© Sofa Club

Yodi Christodoulou, financieel controller bij Sofa Club, zegt: "Dit is een belangrijk moment voor het bedrijf. De audit bevestigt niet alleen onze sterke prestaties, maar laat ook zien hoe ver we zijn gekomen. We groeien snel, maar op een duurzame manier, en dat vormt een solide basis voor de toekomst."

Opgericht in 2012, heeft Sofa Club zich gepositioneerd als een designgericht, klantgericht meubelmerk met een groeiende online aanwezigheid en uitbreidende B2B-partnerschappen binnen de Britse retailsector. Het bedrijf blijft investeren in innovatie, productontwikkeling en digitale groei, waarmee het zich voorbereidt op de volgende fase van expansie.

"Onze groeicijfers zijn nu onafhankelijk geverifieerd, wat een erkenning is voor het harde werk van het team en de loyaliteit van klanten en partners", voegt Yodi toe.

Bron: Furniture News

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer