Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Full-funnelaanpak levert Matt Sleeps drie keer meer verkopen op'

Voor retailers is Black Friday inmiddels meer dan een dag; het is een compleet seizoen. Bij Matt Sleeps lag de uitdaging in het vroegtijdig bereiken van potentiële klanten en het versterken van merkoverweging, om uiteindelijk de conversie te verhogen.

© Mattsleeps

Samen met Google en bureau Roots Network ontwikkelde Matt Sleeps een full-funnelstrategie. In de top van de funnel lag de focus op merkbekendheid. Door online videomateriaal in te zetten, waaronder YouTube-campagnes, werden consumenten al vroeg in het aankoopproces bereikt. AI-gestuurde targeting zorgde dat de advertenties terechtkwamen bij doelgroepen met de hoogste betrokkenheid.

In de mid-funnelfase, waarin consumenten producten vergelijken en onderzoeken, werden dynamische videocontent, productafbeeldingen en shopping-integraties ingezet. User generated content, zoals ervaringen van bestaande klanten, versterkte de koopintentie. Naarmate Black Friday naderde, werden de boodschappen urgenter met duidelijke calls to action.

In de onderste funnel concentreerde Matt Sleeps zich op conversie. Door eerdere data te analyseren en campagnes op Search en Performance Max te optimaliseren, kon realtime worden gestuurd op return on ad spend (ROAS). Seizoensaanpassingen en slimme biedalgoritmes hielpen om piekdagen optimaal te benutten.

De resultaten spreken voor zich: in november 2024 was het aantal aankopen via Google Ads drie keer hoger dan in november 2023, terwijl het websiteverkeer met 128 procent steeg. De full-funnelaanpak leverde zowel hogere omzet als efficiënter mediagebruik op.

Vooruitkijkend wil Matt Sleeps de strategie eerder in het jaar inzetten om top-of-mind te blijven bij consumenten, waarmee de basis wordt gelegd voor succes bij toekomstige marketingmomenten.

Bron: Adformatie

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer