Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Drie generaties Dévies houden Haarlemse keukenwinkel al 95 jaar springlevend

De Haarlemse keukenwinkel Dévies bestaat dit jaar 95 jaar. Sinds de oprichting in 1930 aan de Turfmarkt is de winkel continu in familiebezit gebleven. Paulien en Edward de Jong vormen de derde generatie die het bedrijf leidt.

© Dévies cookcompany

Volgens het echtpaar is het succes van Dévies te danken aan persoonlijke aandacht, mond-tot-mondreclame en klantgerichtheid. Tegelijkertijd heeft de familie het assortiment weten mee te laten groeien met veranderende woontrends. Waar oprichter Anton Dévies begon met granitovloeren en aanrechtbladen, verkoopt het bedrijf sinds 1964 volledige keukens.

Edward de Jong maakte eerst carrière in de herenkleding, maar stapte in 1997 over naar het familiebedrijf. Vanaf 2000 neemt hij geleidelijk de leiding over, samen met Paulien vanaf 2008. Onder hun leiding breidt Dévies uit naar complete interieurontwerpen, van badkamermeubels tot garderobekasten. "We nemen de tijd voor klanten en luisteren goed naar hun wensen", benadrukt Edward.

Paulien bracht daarnaast een focus op voeding en koken in het bedrijf. In de kookstudio achterin het pand geeft ze workshops die gezonde kook- en voedingsprincipes combineren. Zo leert ze deelnemers onder meer hoe ze eiwitrijk brood en meukvrije granola kunnen bereiden.

Vandaag heet de winkel Dévies Cookcompany, maar het oorspronkelijke gevelopschrift 'A. Devies granito-werk' blijft zichtbaar. Hoewel de kinderen van Paulien en Edward niet direct de winkel willen overnemen, blijven ze betrokken bij het familiebedrijf. „We weten niet wat de toekomst brengt, maar met ons team en de sociale verbondenheid hopen we de honderd jaar te halen", aldus Paulien.

Bron: Noordhollands Dagblad

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer