Coretec Floors was dit jaar voor het eerst aanwezig in het ETC., zowel tijdens de Consumenteninspiratiedagen als de ETC Design Experience. Volgens Arnoud van Ravensberg, Country Director Nederland, is de deelname een groot succes gebleken. "We hebben tijdens de eerste twee dagen veel bezoekers kunnen doorverwijzen naar onze dealers", vertelt hij enthousiast. "Onze aanwezigheid hier in Culemborg is tiptop. De volledige collectie is te zien, en voor nieuwe dealers is dit dé plek om kennis te maken met ons merk. Deze showroom is een verlengstuk van onze organisatie. We zijn blij met deze plek; het voelt als een natuurlijke aanvulling op onze marktpositie."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Arnoud van Ravensberg (rechts) met zijn collega's Rob Pfundt en Richard Van Wittmarschen (links).
De deelname binnen het ETC. is een volgende stap in de premium positionering van Coretec. Het merk presenteert er zijn Concept Store, een moderne, hoogwaardige presentatie met ruime displays en grote stalen. "We merken dat de mooiste winkels hier direct interesse in tonen", zegt Van Ravensberg. "De Concept Gallery sluit perfect aan bij onze ambitie om een sterke beleving te creëren rond het merk Coretec. Winkels die zich willen onderscheiden, omarmen dit concept."
Vooruitblik
Ook voor 2026 heeft Coretec al ambitieuze plannen. Dan introduceert het merk een volledig nieuwe Essentials-collectie, een clickversie en een lijmversie die volgens Van Ravensberg "een steeds belangrijkere rol binnen het assortiment" gaat spelen. Daarnaast wil Coretec zijn focus verbreden richting architecten en projectinrichters. "Binnenkort verwelkomen we zowel een nieuwe architecten- als projectenvertegenwoordiger die zich specifiek op deze doelgroepen zal richten", kondigt hij aan. "Het Nederlandse team wordt daarmee verder uitgebreid."
Groeiende media-aandacht
Coretec vergroot ook zijn zichtbaarheid bij consumenten via televisie. We zijn te zien met Aanhuis in 3 uitzendingen van VT wonen en we gaan de komende maanden vol gas op De grote Huisverbouwing, vertelt Van Ravensberg. "En volgend jaar verdubbelen we onze deelname aan televisieproducties. Dat zorgt niet alleen voor extra merkbekendheid, maar ook voor meer zichtbaarheid van sommige dealers die met een shopconcept werken. Zij worden er ook bij betrokken, want de opname zijn in de winkels."
Positieve energie
De eerste maanden in het ETC. bevestigen voor Coretec dat de keuze om hier aanwezig te zijn de juiste was. "De reacties uit de interieurbranche zijn ontzettend positief", besluit Van Ravensberg. "Het gevoel is goed. Dit is echt een plek waar we de juiste mensen ontmoeten en waar onze vloeren de aandacht krijgen die ze verdienen."
© Corectec
Een blik in de stand van Coretec op het ETC. in Culemborg.
Meer informatie:
Coretec
www.coretec.nl