Namens De Munk Carpets blikt John Brugge tevreden terug op met name de twee drukbezochte Consumenteninspiratiedagen in het ETC Design Center Europe. "Het waren inderdaad drukke dagen, we hebben veel consumenten over de vloer gehad", vertelt hij enthousiast. 'Daar zijn we heel blij mee. We kregen regelmatig de vraag: 'Waar kan ik dit kleed kopen?' of 'Ik woon daar en daar, bij welke winkelier moet ik zijn?'. Dat zijn natuurlijk de gesprekken die je wilt voeren."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
De Munk Carpets staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid en sterke kwaliteitsnorm. "Alle kleden die wij verkopen moeten voldoen aan het zogeheten De Munk Carpets-beginsel", legt John uit. "En dat is: kwaliteit. Kwaliteit staat bij ons op nummer één, daar wordt nooit op ingeleverd."
Toch ziet hij de markt veranderen. "Onze doelgroep kijkt nu ook naar een ander prijssegment, naar minder dure vloerkleden. Het hoeft niet allemaal 300 à 400 euro per vierkante meter te kosten. Voor 175-300 euro per vierkante meter heb je ook een prachtig vloerkleed."
Bezoekerskwaliteit
De Munk Carpets ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Dankzij een grote, stabiele voorraad en zorgvuldig inkoopbeleid weet het bedrijf zijn positie in de markt te behouden. John vertegenwoordigt De Munk Carpets al veertien jaar in het ETC, waar het merk inmiddels vijftien jaar een vaste standplaats heeft. "De Consumenteninspiratiedagen zijn kwalitatief echt beter geworden", zegt hij. "We hebben veel verschillende klanten voorbij zien komen, dat geeft wel aan hoe breed het publiek is. Het zijn allemaal potentiële klanten. En als je hier rondkijkt in het ETC., vooral ook tijdens de ETC. Design Experience - de vakdagen: het is echt smullen geblazen, een snoepwinkel voor de interieurliefhebber."
Kleur mag weer
Tijdens de vak- en inspiratiedagen presenteerde De Munk Carpets ook nieuwe kwaliteiten. Zo is de Casual-collectie, met de zogeheten handweef, uitgebreid met 5 nieuwe kwaliteiten. Voor de vloerkleden gebruikt het bedrijf uitsluitend Nieuw-Zeelandse wol, een materiaal dat bekendstaat om zijn uitzonderlijke kwaliteit. "Wij zijn sterk in maatwerk", benadrukt John. "Als ik nog een trend mag noemen: kleur mag weer! De Munk Carpets is geen trendsetter, maar wel een trendvolger – en we zitten daar bovenop."
Ondanks een ruime voorraad standaardmaten blijft de vraag naar maatwerk groot. "We kunnen eigenlijk veel maken", aldus John.
Continu in ontwikkeling
De Munk Carpets is internationaal actief met een uitgebreid assortiment aan handgeknoopte, -geweven en -getufte tapijten uit onder meer India, Marokko, Nepal en Pakistan. Het bedrijf blijft continu vernieuwen om aan te sluiten bij de veranderende markt. "Onze vloerkleden zijn continu in ontwikkeling", besluit John Brugge, die we op de tweede en tevens laatste Design Experience-dag in het ETC. spraken.
Meer informatie:
De Munk Carpets B.V.
De Trompet 1359
1967 DA Heemskerk
Tel. +31 (0)85-273 58 94
[email protected]
www.demunkcarpets.nl