Online woonwinkel fonQ is sinds gisteren, dinsdag 7 oktober, een nieuwe digitale campagne in samenwerking met team5pm gestart, gericht op het ontdekken van persoonlijke woonstijlen. De campagne begeleidt consumenten van het eerste idee, zoals "ik wil iets nieuws", tot het vinden van een uniek item dat een interieur karakter geeft.
© Fonq
Het initiatief bestaat uit korte YouTube-prerolls en een socialstrategie met betrokken creators, waaronder Juul Thielen en HappyVillageInterior. Via Instagram, TikTok, Facebook en Pinterest delen zij stylingtips, Q&A's en inspiratie voor thuis. De campagne loopt van oktober, traditioneel de woonmaand, tot het einde van het jaar.
Marketingdirecteur Sjoerd van Heiningen licht toe: "Bij fonQ zetten we ons al jarenlang in om bijzondere interieurs toegankelijk te maken, met vernieuwende collecties van toonaangevende merken en ontwerpers. Deze campagne markeert een volgende stap in het uitbouwen van fonQ als hét woonmerk dat een huis persoonlijkheid geeft."
Het project is het resultaat van nauwe co-creatie tussen team5pm en het inhouse-team van fonQ. Op basis van doelgroeponderzoek en kijkgedrag is een langetermijnstrategie voor social media ontwikkeld, inclusief creatieve formats en een gedegen distributieplan. "Binnen enkele weken hebben we de eerste prerolls en socialformats geproduceerd. Dankzij deze gezamenlijke aanpak kunnen we zowel full funnel als always-on aanwezig zijn, ook op langere termijn", aldus Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm.
Bron: MarketingTribune