Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Mode werkt anders dan tuin en wonen'

Intratuin verrast met babyafdeling

Bij Intratuin Ter Aar is sinds kort een babyafdeling geopend, compleet met overgooiertjes, tuinbroekjes, joggingpakjes en pyjama's. De uitbreiding zorgt voor opvallende reacties: klanten zijn verrast, maar de verkoop loopt beter dan verwacht. Er moest al twee keer worden bijbesteld.

© Intratuin Ter Aar

Bedrijfsleidster Jolanda van Schagen kwam met het idee, waarna eigenaar Jan Willem Egas besloot te investeren in een volledige collectie. "Je kunt dit branchevervaging noemen, maar ons doel is bezoekers te verrassen en te verleiden. Hoe meer diversiteit, hoe beter," zegt Egas. Van Schagen benadrukt dat het aanbod aansluit bij de doelgroep van jonge ouders en grootouders die cadeautjes zoeken. De kledinglijn is van een kwaliteitsmerk dat past bij het niveau van Intratuin.

De introductie op sociale media kreeg veel aandacht. "De reacties waren enorm, sommige klanten komen speciaal voor de babyspullen," aldus Van Schagen. De voorjaarscollectie is inmiddels ook besteld.

© Intratuin Ter Aar

Retaildeskundige Dirk Mulder van ING Business Banking ziet de stap als ondernemend, maar waarschuwt voor risico's. "Bij babykleding is er geen directe link meer met de kernactiviteit van een tuincentrum. Mode werkt anders dan tuin en wonen, en het publiek kan de herkenbaarheid van het merk in twijfel trekken." Hij verwijst naar voorbeelden van andere winkels die te veel branchevervaging later terugdraaiden.

Dirk sluit af met een voorzichtige nuancering: "Het is ondernemend en misschien een succes, maar anders kan je er altijd weer mee stoppen."

Bron: AD

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer