Interieur- en cadeauwinkel Voor de Wind viert dit jaar haar 30-jarig bestaan. De winkel, opgericht door Sophia Fokkens in 1995, groeide in drie decennia uit tot een vaste waarde op de Amsterdamse Overtoom. Terwijl veel speciaalzaken de afgelopen jaren verdwenen, weet Voor de Wind nog altijd een trouw publiek te trekken.
De naam van de winkel bleek niet vanzelfsprekend: "Voor de Wind … Het is natuurlijk de goden verzoeken als je je winkel zo noemt!", vertelt Sophie in een interview met De Westkrant. Kort na het tekenen van het huurcontract kreeg ze een hernia, waardoor de start moeilijker verliep dan gedacht. Toch zette ze door, en met succes.
© Sophia Fokkens | Voor de Wind
Mix van stijlen
Voor de Wind onderscheidt zich door een breed en verrassend assortiment. Van Deens design tot Indiase vintagekastjes, van porseleinen waxinehuisjes tot kleurrijke vazen en zachte knuffels. Klanten kunnen er urenlang ronddwalen en steeds weer nieuwe vondsten doen. "Net als je denkt dat je alles hebt gezien, duikt plotseling een sprookjesachtig kaartje of tof schilderijtje op", aldus een vaste bezoeker.
Dat Voor de Wind na dertig jaar nog steeds floreert, verklaart Fokkens uit de unieke combinatie van persoonlijke selectie en sfeer. "We zijn er trots op dat onze winkel 'De geheime parel van de Overtoom' wordt genoemd."
Bron: De Westkrant
Meer informatie:
Voor de Wind
www.voordewindinterieur.nl