Swiss Sense wil verder uitbreiden naar Duitsland en Scandinavië. Het Udense bedrijf krijgt daarvoor een kapitaalinjectie van 100 miljoen euro. Met deze financiering wil Swiss Sense zijn internationale aanwezigheid versterken en meer winkels openen in Duitsland, Denemarken en Zweden.
© Swiss Sense | Martin Diks
Onder leiding van CEO Martin Diks, die sinds 2017 aan het roer staat, beschikt Swiss Sense over 140 winkels, waarvan 46 in Nederland. Vanuit het hoofdkantoor in Uden worden bedden geleverd naar België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Scandinavië. Het bedrijf realiseert een jaarlijkse omzet van circa 400 miljoen euro en heeft ruim 2 miljoen verkochte 'ligplaatsen' in de zes landen waar het actief is.
Martin, lid van de vierde generatie van de familie Diks in de beddenbranche, begon ooit als vakantiekracht en stagiair bij het bedrijf en doorliep vervolgens functies als filiaalhouder en rayonmanager. De familiegeschiedenis van Swiss Sense gaat terug tot 1918, met opvolgende bedrijven zoals Dico en Beter Bed.
Swiss Sense produceert een groot deel van zijn boxsprings in vier eigen fabrieken op het Filipijnse eiland Cebu, waar jaarlijks 60.000 boxsprings worden vervaardigd. Dit stelt het bedrijf in staat kwaliteit te leveren tegen lagere kosten en snel in te spelen op marktvraag.
Met de overname van Drømmeland in 2022 verstevigde Swiss Sense zijn positie in Denemarken en ziet nu kansen om de verkoop in heel Scandinavië uit te breiden. Diks benadrukt dat consumenten steeds meer waarde hechten aan slaapkwaliteit en bereid zijn hiervoor te investeren. De Swiss Sense Academy ondersteunt dit door medewerkers op te leiden in slaapadvies en klantbegeleiding.
Begin juli 2025 heeft Swiss Sense een forse kapitaalinjectie gehad.
Bron: BD