Friso Verhage wacht sinds eind 2022 op een bed dat hij online bestelde bij Beddenleeuw in Zaltbommel. Het ging om een boxspring van 517 euro, met de belofte van "vandaag besteld, morgen in huis". Drie jaar later is er nog steeds geen levering. De Belbus van BNN/VARA besteedt er aandacht aan.
© Beddenleeuw
Friso bestelde het bed voor logees uit het buitenland. Toen het bed uitbleef, besloot hij elders een aankoop te doen en probeerde hij zijn geld terug te krijgen bij Beddenleeuw. Contact met het bedrijf bleek vrijwel onmogelijk: hij stuurde tientallen e-mails en belde meer dan tweehonderd keer zonder resultaat. Na maanden kwam er een reactie waarin hij kon kiezen voor een nieuwe leveringsdatum of annulering van de bestelling. Hij koos voor annulering, maar ook zijn geld bleef uit.
Uiteindelijk schakelde Friso de Belbus in. Samen met verslaggever Max reisde hij naar de showroom in Zaltbommel. Na anderhalf uur wachten kreeg hij eindelijk zijn geld terug.
Een gesprek met de eigenaar van Beddenleeuw leverde geen verklaring op voor de langdurige problemen. Voor Friso betekent het einde van een langdurig traject van frustratie en onzekerheid: na bijna drie jaar heeft hij zijn geld terug en kan hij de kwestie afsluiten.
Bron: BNN/VARA