Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FOTOREPORTAGE VAN ALLE DEELNEMERS

Eerste dag Hollandsch Slapen 2025: veel nieuws, familiebedrijven en sterke gesprekken

De eerste dag van Hollandsch Slapen 2025 in de Grote Kerk Naarden stond maandag 22 september volledig in het teken van ontmoeten, ontdekken en inspireren. Twaalf merken en vier ondersteunende partijen toonden hun collecties en innovaties aan de Nederlandse slaapbranche. Wonen360 liep mee en sprak met vrijwel alle deelnemers.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Steel & Stockings: staal ontmoet zachtheid
Bij Steel & Stockings draaide het om karaktervolle bedframes en meubels. "We merken dat bezoekers vooral vallen voor de combinatie van stoer staal en zachte materialen," vertelden Trea, Liane en Miranda, die volop in gesprek waren met klanten.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Mahoton: specialist in slimme oplossingen
Mahoton Slaapsystemen presenteerde een lift waarmee werkelijk alle bodems opgeplaatst kunnen worden. "We hebben dit al 35 jaar in huis en alles ligt gewoon op de plank," zei eigenaar Antoine Schunzelaar (rechts) met zoon Scott (4e van rechts). "Een consument kiest een bed uit en wij zetten de motor erin. Dealers hoeven niets bijzonders te doen – wij maken het zo makkelijk mogelijk. Dat is onze kracht."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Dommelin: 50 jaar textieltraditie
Bij Dommelin stond eigenaar Bob Veenma met zijn zus Els klanten persoonlijk te woord. "Ik vind dit soort ontmoetingen het belangrijkste," vertelde hij. "We bestaan vijftig jaar, hebben ons eigen atelier in Tilburg en brengen maatwerk zoals geen ander. Het is mooi om dat direct met onze relaties te delen."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

AVEK: nieuwe hoofdborden en kleuren
AVEK verraste met nieuwe hoofdborden. Lisanne Laurens: "Het model Wall heeft afgeronde hoeken en een breed design. Daarnaast tonen we Crystal, een eigentijds hoofdbord. Lichte kleuren voeren de boventoon, maar ik vind dat het best wat kleurrijker mag." Jurry van den Hurck vulde aan: "AVEK blijft maatwerk leveren, dat onderscheidt ons al bijna honderd jaar."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Gebr. Jonk: vijfde generatie actief

Bij Gebr. Jonk was het een waar familiefeest. Marcel Jonk ontving bezoekers samen met zijn kinderen Luc en Thara, de vijfde generatie. "Het is mooi om te zien dat zij ook hun plek vinden binnen het bedrijf," zei hij trots. Zus Sandra stond eveneens klaar. "We zijn hofleverancier, maar bovenal een familie die al meer dan een eeuw passie heeft voor dekbedden en kussens."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Nieuwe stichting voor speciaalzaken
Frank Holtkuile presenteerde de Stichting Promotie Slaapspeciaalzaken (in oprichting). "Goed slapen begint met goed advies, en dat krijg je bij een speciaalzaak," zei hij. "Door krachten te bundelen willen we de zichtbaarheid bij consumenten vergroten. Samen sta je sterker."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Colijn IT: software voor de toekomst
Bij Colijn IT toonden Laurens van der Deijl en Dirk van der Slink de nieuwste software. "Onze configurator maakt het voor retailers heel eenvoudig om klanten maatwerk te bieden," vertelde Laurens.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Montrieurs: tweede generatie in actie
Montrieurs is gespecialiseerd in interieurmontage en logistieke dienstverlening. "We werken veel voor familiebedrijven in het midden- en hoogsegment," aldus Michel van der Ree. Samen met zijn broer Danny vertegenwoordigde hij het bedrijf, waar nog twee broers werken. "We bouwen zelfs een nieuw pand dat in januari wordt opgeleverd. Daarmee zijn we klaar voor de toekomst."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

LogicTrade: voor de bestaande klanten
Bij LogicTrade benadrukte Sven Andriessen, in het bijzijn van Brian Winkel, het belang van vertrouwen: "We zijn hier vooral voor onze bestaande klanten. Door onze configuraties te laten zien, krijgen ze een goed beeld van wat we allemaal doen, en dat wordt enorm gewaardeerd."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Rivièra Beds: introductie van Pure
Rivièra Beds trok veel belangstelling met het nieuwe duurzame merk Pure. "We merken dat dealers echt geïnteresseerd zijn in deze stap," vertelde Jan Hendrik Gooijer. Daarnaast werd de vernieuwde collectie Vièra gepresenteerd.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Hilding Anders: Reboost en Pullman Original
Hilding Anders pakte uit met noviteiten. "De nieuwe Reboost-lijn van Eastborn bestaat uit drie drukverlagende matrassen die aan één kant beslaapbaar zijn," lichtte Daan van Rosmalen toe. "De eerste reacties zijn positief." Ook de Pullman Original kreeg een update: "Standaard met twee motoren én een nieuwe stof van Roma Group."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Texeler: tweede generatie treedt toe
Mats de Veij vertegenwoordigde Texeler. "Ik ben nu een jaar actief in het familiebedrijf," vertelde hij. "Mijn vader Martijn is vooral fabrieksman, ik richt me meer op de commerciële kant. We leggen meer nadruk op het ambacht en maken onze verpakkingen volledig recyclebaar."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

EK Living: veel belangstelling
Bij EK Living heerste drukte. "Wij ondersteunen ondernemers met collecties en marktinzichten," aldus een woordvoerder. "Die combinatie spreekt de bezoekers hier duidelijk aan."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Kuperus: meet & greet met dealers
Kuperus uit Almelo was wederom van de partij. Directeur Frank van de Ven: "We doen al jaren mee en zien dit echt als een meet-and-greet. Vernieuwing is belangrijk, maar wel gedoseerd. Ons doel is om waardevolle producten te maken waar consumenten en dealers vertrouwen in houden."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Kayori: duurzaam en innovatief
Kayori benadrukte duurzaamheid. Olliver Ducroix: "We werken met de hoogste milieunormen en introduceren Tencel, gemaakt van houtvezels. In de beddenbranche is dat nog vrij nieuw, maar het groeit snel. Wij zijn er erg enthousiast over."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Hml Bedding: eerste deelname smaakt naar meer
Voor Hml Bedding was dit de eerste deelname. Directeur Mark van de Laarschot: "We verkopen geen bedden, maar we willen vooral goede gesprekken voeren met potentiële dealers. Het gaat erom dat ze begrijpen wat we doen. Als het klikt, bouwen we samen verder," vertelde hij in het bijzijn van Daphne Spierings en zoon Lars, die stage loopt in het bedrijf van zijn vader.

De eerste dag van Hollandsch Slapen 2025 zit erop. Het event laat een mooie mix zien van traditie, innovatie en persoonlijke ontmoetingen. Vandaag volgt de tweede beursdag in de sfeervolle Grote Kerk Naarden.

Meer informatie:
Hollandsch Slapen
Tel. 023 515 88 00
[email protected]
www.hollandschslapen.nl/aanmelden