De Woonindustrie sloot gisteren, dinsdag 16 september, de laatste van vijf succesvolle VAKdagen af. Een van de vaste blikvangers in het inkoopcentrum is de gezamenlijke showroom van het Belgische Passe Partout en het Nederlandse Initials by Haans Lifestyle. Met een van de grootste showrooms in Nieuwegein trekken de twee merken steevast veel bezoekers.
Voorafgaand aan de VAKdagen werd er bij Haans Lifestyle niets aan het toeval overgelaten. "We zijn twee weken bezig geweest met acht man om alles te veranderen en aan te passen in de showroom, zodat we weer een nieuwe en frisse start konden maken voor onze bezoekers, maar ook voor onszelf", vertelt Rens Haans. "Zo voorkom je automatismen en blijf je elke keer weer uitgedaagd om het beste neer te zetten. Dat werpt zijn vruchten af, want het is belangrijk dat je bezoekers verrast."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nlDirk Steenbeke van Passe Partout en Rens Haans van HAANS Lifestyle.
Nieuwe decoshop
Naast de complete metamorfose van de showroom presenteerde Haans Lifestyle ook een nieuw concept. "We hebben een decoshop geopend, een soort cash & carry. Klanten die daar iets kopen, kunnen het meteen meenemen. Zie het als een afhaallocatie. Daarmee willen we extra publiek aantrekken en laten zien wat we allemaal te bieden hebben. Het is belangrijk om de markt te stimuleren", aldus Haans.
Luxe producten in trek
Volgens de ondernemer is er sprake van licht herstel in de markt. "Als Haans Lifestyle, maar ook als Passe Partout, merken we dat de markt weer iets aantrekt. Het bezoek tijdens deze VAKdagen is eigenlijk vergelijkbaar met dat in februari en daar zijn we tevreden mee."
Qua collectie ziet Haans duidelijke trends: "Travertin meubelen doen het heel goed. We hebben daar nu ook marmeren meubelen aan toegevoegd en daar wordt enthousiast op gereageerd. Daarnaast hebben we onze sierkeukens met franjes aangevuld, opvallende kussens gepresenteerd en toffe lampenkappen toegevoegd die prachtig combineren met de marmeren tafels. Luxe producten lopen sowieso goed. We hebben sfeertjes gecreëerd die echt een luxueuze uitstraling hebben, om bezoekers te inspireren."
Doelbewuste consument
De ondernemer ziet bovendien een veranderend consumentengedrag. "Het is belangrijk als winkelier dat je je collectie op orde hebt. Want als consumenten tegenwoordig naar een woonboulevard of woonwinkel komen, doen ze dat doelbewust. Het is geen dagje uit meer, de kans dat ze iets kopen is groot. Dat zagen we ook tijdens de consumentendag, die voor ons erg succesvol was. We hebben veel mensen te woord gestaan en doorverwezen naar onze dealers. Dat zie je later weer terug in de bestellingen. Daar doen we het uiteindelijk voor."
© Leo Elenbaas | Wonen360.nlKijkje in de nieuwe decoshop, die als cash & carry dienst doet.
Meer informatie:
Haans Lifestyle
[email protected]
www.haanslifestyle.com
Passe Partout
[email protected]
www.passepartoutnv.be