Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Woonindustrie sluit VAKdagen af met positieve vibe en ambitie

Handelscentrum in Nieuwegein zet volgende stap met uitbreiding naar De Beursfabriek in 2026

Vandaag (dinsdag 16 september) beleeft De Woonindustrie de laatste van vijf succesvolle VAKdagen. Volgens operationeel directeur Jeroen van der Borg, die tweeënhalve maand geleden aantrad, heerst er een opvallend positieve sfeer onder zowel exposanten als bezoekers. "De vibe is goed, men wil erbij zijn. Deze editie voelt anders dan de vorige", aldus Jeroen. Vorige week werd een mooie plus in het aantal bezoekers genoteerd, ook deze week lijkt het daarop.

Hij sprak dit uit in aanwezigheid van Benjamin Streefkerk (salesmanager) en Anne van Poelgeest (marketing & styling). Het drietal benadrukt dat veel exposanten hun showrooms naar een hoger niveau hebben gebracht, wat bijdraagt aan de aantrekkingskracht van het centrum.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Operationeel directeur Jeroen van der Borg, Anne van Poelgeest (marketing & styling) en Benjamin Streefkerk (salesmanager) doen er alles aan om het inkoopcentrum naar een nog hoger niveau te tillen. Het drietal zorgt voor de nodige reuring.

Het merkenaanbod binnen De Woonindustrie is uitgebreid met nieuwkomers als GUS, Mette Ditmer, Gusj, Eight Furniture, IMS Benelux, DBC Nederland met het merk M line, Luxury Bedding Company met Serta, Mérens en Beka, Polydaun, Home Junky, YoYDesign, Optisofa, Beside Rugs, Gave Specials, Lexpo Living, Take Teak, Haveco zitmeubelen, Beddinghouse, Adova Group met Simmons, Hoffz Interior en Alloxis. Met deze brede mix van gevestigde internationale namen en verrassende nieuwkomers trok De Woonindustrie tijdens de VAKdagen zeker nieuwe bezoekers aan en kregen ondernemers ook frisse inspiratie en impulsen om hun collectie en samenwerking uit te breiden. "De toevoeging van deze merken versterkt de aantrekkingskracht van het centrum en bevestigt de dynamiek van de woonbranche", aldus de directie.

Nieuwe energie in het team
Jeroen van der Borg omschrijft zijn start als operationeel directeur als "een warm bad" en prijst de synergie binnen het compacte team. "Ik ben als exposant altijd 'de boef' geweest als expert, nu moet ik zelf de boefjes enthousiasmeren en motiveren. Dat ligt me goed," zegt hij met een glimlach. Volgens hem vullen de teamleden elkaar uitstekend aan. Met de inzet van Benjamin, die Dromenland als zijn kindje ziet, en Anne die de marketing naar een hoger plan tilt, ontstaat er een dynamiek die ook door exposanten wordt gevoeld.

Toekomstplannen
Het grote nieuws is dat De Woonindustrie vanaf volgend jaar ook De Beursfabriek wil betrekken bij de VAkdagen. Waar dit in februari 2026 mogelijk nog te vroeg komt, liggen er serieuze kansen voor de septembereditie van 2026. Daarmee zou de capaciteit verder worden vergroot, vergelijkbaar met hoe De Beursfabriek in het verleden al eens volledig gevuld was met exposanten.

Groei in kwaliteit en aanbod
Tijdens de najaarsVAKdagen was het centrum vrijwel volledig gevuld; slechts één ruimte kwam op het laatste moment vrij. Opvallend is de komst van meerdere nieuwe showrooms en tijdelijke exposanten die te kennen hebben gegeven structureel te willen aansluiten. "Het gaat nu om details en goed luisteren naar wat exposanten willen", aldus Jeroen.

Benjamin benadrukt dat het slaapsegment een belangrijk speerpunt blijft. Zijn doel is om de laatste 10 à 15 procent van de marktpartijen ook aan De Woonindustrie te binden. Van Poelgeest werkt intussen aan het versterken van de online zichtbaarheid en marketing, zodat zowel exposanten als bezoekers optimaal profiteren.

Direct enthousiast
Volgens Jeroen ligt de lat hoog voor de komende jaren: "We willen naar nog meer kwaliteit, zodat bezoekers meteen enthousiast worden zodra ze binnenstappen." Met circa 160 exposanten, een stevig fundament en de geplande uitbreiding richting De Beursfabriek ziet de toekomst er voor De Woonindustrie veelbelovend uit.

Meer informatie:
De Woonindustrie
www.dewoonindustrie.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer